וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ מכחיש: "לא הוסכם על חזרת פליטים"

14.8.2008 / 10:15

במשרד רה"מ מבהירים כי אולמרט מעולם לא הסכים לקלוט 20 אלף פליטים פלסטינים כחלק מהסכם עם הרשות. ח"כ בני אלון: "רק ציניקן מיואש יכול להסכים לדבר כזה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

בעקבות הפרסום בעיתון "הארץ", לפיו הסכים ראש הממשלה אהוד אולמרט לקלוט כ-20 אלף פליטים פלסטינים למדינת ישראל, אומרים בתגובה במשרדו, כי "ראש הממשלה מעולם לא הציע לקלוט פליטים פלסטינים למדינת ישראל". אולמרט חוזר ומבהיר, כי בכל הסכם עתידי לא תהיה שיבה של פליטים פלסטינים לישראל, בכל מספר שהוא".

עוד נמסר, כי "הדברים הובהרו גם בשיחות שקיים ראש הממשלה עם ראש הרשות הפלסטינית וגם בפגישות שנוהלו עם ראשי הממשל האמריקאי. עמדת ראש הממשלה היא שהקמת המדינה הפלסטינית אמורה לתת את המענה לפליטים פלסטינים".

לדבריהם, "לגבי פליטים אחרים שלא יוחזרו למדינה פלסטינית, יוקם מנגנון בינלאומי שימצא את הדרך לפצותם כלכלית. העמדה האמריקאית בנושא זה זהה לעמדה הישראלית ומצאה את ביטויה במכתב הנשיא בוש מאפריל 2004, בו אמר שלא תהיה חזרת פליטים למדינת ישראל אלא למדינה הפלסטינית שתקום".

"תרגיל ציני"

במערכת הפוליטית מיהרו להגיב לפרסום. יו"ר השדולה לטיפול בבעיית הפליטים הפלסטינים, לדברי ח"כ בני אלון (איחוד לאומי-מפד"ל), שפיתח את תוכנית "היוזמה הישראלית" לפתרון יישוב הפליטים, "זהו תרגיל ציני ששובר את העיקרון המקודש שאין לטעון לזכות שיבה למדינת ישראל ולא נותן שום מענה מוסרי פוליטי אמיתי לבעיית מחנות הפליטים. רק ציניקן מיואש שאיבד את הפרופורציות יכול להסכים לדבר כזה בשם מדינת ישראל. אני שואף במסגרת 'היוזמה הישראלית' לפתרון אמיתי לבעיית הפליטים".

הוגה "יוזמת ז'נבה" ח"כ יוסי ביילין (מרצ) מקווה דווקא שהפרסום על הצעת רה"מ אהוד אולמרט להתיר קליטה של 20 אלף פליטים פלסטינים הוא נכון. ביילין אמר לוואלה! חדשות, כי "הפתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני, הוא הפיתרון שהוצע על ידי ישראלים ופלסטינים ביוזמת ז'נבה". לדבריו, "אם באמת ישראל מוכנה ל- 20 אלף פליטים, זה עולה בקנה אחד עם רעיונות שעלו בז'נבה. במידה שגם בנושאים האחרים - הנושא הטריטוריאלי ונושא ירושלים - יאומצו פתרונות אלו, אפשר יהיה לחסוך את זמן המשא ומתן".

התנאי: שאר הפליטים ייקלטו בפלסטין

לפי הפרסום, ראש הממשלה אהוד אולמרט הציע ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, כי "הסכם המדף" שמגבשות ישראל והרשות הפלסטינית יכלול הסכמה על קליטת פליטים פלסטינים בישראל תחת הכותרת של "איחוד משפחות".

לדברי מקורות בישראל ובארה"ב, אולמרט הציע לאבו מאזן שישראל תקלוט כ-2,000 פליטים פלסטינים בשנה במשך עשר שנים, על בסיס הומניטרי ובהתאם לנוסחה שתיקבע בהסכם. קליטתם תותנה בכך ששאר הסוגיות יגיעו לכלל סיכום ובהסכמה פלסטינית שלא תהיה "זכות שיבה" לישראל וששאר הפליטים ייקלטו במדינה הפלסטינית העתידית.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully