וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפרשים בפינוי עמונה רמסו אישה"

פנחס וולף

14.8.2008 / 9:20

רבקה תורג'מן, שנפצעה בזמן פינוי המאחז הלא החוקי, תובעת את קצין פרשים ראשי. לטענתה, אחד הפרשים שעט לעברה בזמן שישבה על הקרקע

תביעת נזיקין ראשונה נגד קצין פרשים ראשי, רפ"ק זבולון הדר, הוגשה השבוע לבית משפט השלום בהרצליה. התובעת, רבקה תורג'מן, טוענת כי היא נרמסה בידי מספר פרשים רכובים על סוסים וכתוצאה מכך היא נותרה נכה בעשרה אחוזים. את כתב התביעה הגיש עו"ד פנחס מעוז, מטעם ארגון "זכויות אדם ביש"ע".
על פי כתב התביעה, בשעות שקדמו לפינוי בתי עמונה, תורג'מן ישבה עם חברות על כביש הגישה לעמונה, כדי לחסום את כוחות המשטרה שהתקדמו לעבר היישוב.

"אחד הפרשים בחר להתעלם מעשרות הבנות שנקרו בדרכו, ושעט עם סוסו לעברן, ללא כל צורך וללא התגרות מצידן, ומבלי שעשה כל מאמץ לנסות לעקוף אותן, ואף לא האט את קצב דהירתו", נכתב בכתב תביעה. "תוך כדי דהירתו על סוסו, נתקל בתובעת, הפילה ארצה, רמס את גופה תחת רגלי הסוס והמשיך הלאה לדרכו, מבלי שהאט את קצב דהירתו, ומבלי לבדוק את מצבה לאחר הרמיסה".

תורג'מן טענה עוד כי ארבעה פרשים נוספים לפחות דהרו על גופה, בלי שהיא תוכל לברוח או להגן על עצמה בגין מצבה. כתוצאה מכך, תורג'מן נחבלה בעיקר בבטנה ובידה השמאלית, ולאחר טיפולי פיזיותרפיה נקבעו לה עשרה אחוז נכות.

לדברי יו"ר "זכויות אדם ביש"ע", אורית סטרוק, התביעה הוגשה אישית נגד רפ"ק הדר, כיוון שלא אותרו הפרשים הרומסים. "הדר נכח ופעל אישית במקום", היא הסבירה, "ופיקד הן על כלל כוחות הפרשים בעמונה, והן על הכח החלקי אשר תחת פרסות סוסיו נרמסה רבקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully