וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: "100 אלף פליטים בגאורגיה"

טלי גולדשטין

13.8.2008 / 20:20

הלחימה בין גאורגיה לרוסיה לא מראה סימני דעיכה ומספר הפליטים ממשיך לעלות. בבירת דרום אוסטיה צחינוואלי נרשם מחסור במים ולחם

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

.

תושבי בירת דרום אוסטיה צחינוואלי החלו היום (רביעי) בתהליך הארוך והמייגע של ניקוי שרידי המלחמה שניטשה שם בימים האחרונים בין הכוחות הגאורגים לרוסים. טנקים וכוחות רוסיים המשיכו לפטרל ברחובות ובסיס אוהלים צבאי הוקם במרכז העיר.

צחינוואלי, שבה 35 אלף תושבים ספגה את המכה הקשה ביותר בשבוע הלחימה האחרון בין רוסיה לגאורגיה. החבל הבדלני הכריז על עצמאות מגאורגיה ב-1991, אך לא זכה בהכרה בינלאומית. מרבית האוכלוסייה בדרום אוסטיה היא ממוצא אתני אוסטי ורבים מתושבי החבל מחזיקים בדרכונים רוסים. הם גם משתמשים ברובל הרוסי כמטבע המקומי. מוסקבה מספקת סיוע פוליטי וכלכלי לחבל, למרות שלא הכירה בו כמדינה עצמאית.

לפי הערכות האו"ם, כתוצאה מהמשבר מספר הפליטים עומד כעת על כמאה אלף. הצלב האדום קרא לפתיחת "מסדרון הומניטרי" בדרום אוסטיה על מנת לאפשר לצוותים רפואי ואמבולנסים להגיע לפצועים. סוכנויות סיוע דיווחו כי מזון ומוצרים בסיסיים אחרים באזור כבר אוזלים. סוכנות האו"ם לפליטים, ה-UNHCR, מסרה כי היא מפקחת על המתרחש בדרום אוסטיה. דובר הסוכנות, רון רדמונד, אמר כי מן הדיווחים עולה תמונה עגומה. "בניינים ובתים נהרסו ורק חיילים מסתובבים ברחובות. נוצר מחסור במים. אספקת המזון בחנויות אוזלת", אמר.

תושבי צחינוואלי נאלצים בימים אלו להמתין בתורים ארוכים על מנת לקבל אספקה של לחם ומים. שירותי החירום הקימו מטבחי שדה כדי להאכיל את האנשים שבתיהם נהרסו ואין להם היכן לבשל. כמו כן, נותקה אספקת החשמל והגז בעיר.

שר האוצר הרוסי אלכסיי קודרין אמר היום כי רוסיה תקצה 400 מיליון דולר לשיקום צחינוואלי. צחינוואלי. בנוסף הבטיח קודרין 2,000 דולר פיצויים לכל מי שנפצע בקרבות בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully