וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוודב כבובה בידיו של פוטין

13.8.2008 / 17:15

נשיא רוסיה מדוודב סיים מאה ימים בתפקידו. רק 9% מתושבי רוסיה מאמינים שההחלטות מתקבלות על ידו ולא על ידי ראש הממשלה פוטין

נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב סיים היום את מאה ימי החסד לכהונתו, בראשות הקרמלין. במהלך כהונתו כבר הספיק להוציא מדוודב את ארצו ללחימה בגאורגיה, להכריז כי הוא מקבל את הפסקת האש ובפועל להמשיך בלחימה בערים בגאורגיה.

מדוודב ירש מקודמו, שמכהן כעת כראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין, כלכלה משגשגת מצד אחד ומדינה שסובלת משחיתות גבוהה בקרמלין. מדוודב, בן ה-42, עורך דין לשעבר הינו חסר כל ניסיון פוליטי. את עלייתו המטארוית לשלטון הוא חייב לפטרונו – ולדימיר פוטין. במערב היו שקיוו כי בחירתו של מדוודב תביא להפשרה ביחסים בין רוסיה למדינות המערב אולם מסתבר כי מדוודב משמש ככינור שני למי שהחליף בתפקיד - פוטין.

גם הרוסים עצמם אינם סבורים כי השפעתו של מדוודב גבוהה: בסקר שנערך עולה כי רק תשעה אחוזים מאמינים שההחלטות החשובות מתקבלות על ידו ולא על ידי פוטין. 47 אחוזים מאמינים כי השניים שולטים ביחד במדינה, ו-36 אחוזים מאמינים כי פוטין הוא עדיין האחראי.

המשבר האחרון והלחימה בגאורגיה היוו גם היא הזדמנות לראות מי נמצא בראשות רוסיה ונותן את הפקודות. היה זה ראש הממשלה פוטין שכיכב בראיונות, קיצר את ביקורו באולימפיאדה בסין ונראה מבקר בבתי החולים את הפצועים הרוסים.

המשבר בדרום אוסטיה הראה כי פוטין ומדוודב חולקים גישה תוקפנית ביחסי החוץ שלהם כלפי מדינות שכנות. תקוות המערב לגבי כהונתו של מדוודב, הגיעו לסיומן קצת לפני מאת ימי החסד לשלטונו, כאשר החליט על פלישה לדרום אוסטיה עם כוחות צבא גדולים והפציץ את הערים גורי וערים סמוכות לבירה טביליסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully