וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז סגר את התיק נגד רוחמה אברהם

נתיב נחמני

13.8.2008 / 16:04

היועמ"ש קבע כי קיימים קשיים ראייתיים לביסוס אישום נגד שרת התיירות בפרשת "אגרקסקו". עם זאת, הוא קבע כי "התנהגותה לא ראויה"

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז הודיע היום (רביעי) על החלטתו לסגור מחוסר ראיות את תיק החקירה נגד שרת התיירות, רוחמה אברהם, שנחשדה בקבלת שוחד בפרשת "אגרקסקו". עם זאת, מזוז קבע כי "התנהגותה של אברהם נושקת לשדה הפלילי, לא ראויה ומנוגדת לכללי האתיקה".

אברהם נחשדה, כי יחד עם ח"כ אלי אפללו (קדימה), יצאה לסיורים לחו"ל על חשבון חברת "אגרקסקו" במהלך השנים 2003-2004, בניגוד לכללי האתיקה של הכנסת. לפי החשד, אברהם התערבה לטובת החברה ויזמה דיון בעניינה בוועדת הפנים של הכנסת. זאת, לאחר ש"אגרסקו" הפסידה במכרז להפעלת מסוף המטענים החקלאיים בנתב"ג ולאחר שוועדת הפנים של הכנסת החליטה כי החברה לא תבצע בידוק בטחוני לסחורות שנשלחות לחו"ל.

הפרשה נחשפה בנובמבר 2005 על ידי מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס שפרסם דו"ח בנושא. מיד לאחר חשיפת הפרשה, מיהרו אברהם ואפללו להחזיר לחברת "אגרקסקו" את עלות הנסיעות. עניינם של השניים נדון גם בוועדת האתיקה של הכנסת, שהחליטה לנזוף בהם. בעקבות החלטת הוועדה, נפתחה חקירה פלילית נגד אברהם ומנכ"ל "אגרקסקו".

אחת הסיבות שהובילו לסגירת התיק נגד אברהם היא בשל העובדה שמטרת הנסיעות היו לטענתה "סיור לימודי שנעשה במסגרת ולצרכי תפקידה הפרלמנטרי". בשל הגדרתו של מזוז את אופי החברה ככזו ש"נתפסה במשך שנים על ידי חברי הכנסת כמזוהה עם קידום האינטרסים של פיתוח החקלאות בישראל, ובהתחשב באופיו פעילותו הפרלמנטרית של חבר הכנסת, נמצא כי קיימים קשיים ראייתיים-נורמטיביים בביסוס תשתית מספקת לאישום פלילי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully