וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר מצרים לשעבר: שימשתי כקצין מודיעין

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.8.2008 / 16:44

מוחמד בסיוני נאם במצרים והתייחס לחברה בישראל: "מדובר בחבורה של מהגרים". בנוסף אמר: "מובארק חשב שהרב עובדיה מוזר"

השגריר המצרי בישראל לשעבר, מוחמד בסיוני, טען כי נשלח לישראל מטעם המשטר במצרים כ"קצין מודיעין". בדברים שנשא השבוע בכנס שנערך בעיר אלכסנדריה במצרים אמר: "אין לי שם כלל חברים. באמת נראה לכם שעבדתי שם בתור שגריר?".

בסיוני התייחס ארוכות לחברה הישראלית ולפוליטיקה הפנימית בישראל. "אין דבר כזה באמת חברה ישראלית. מדובר בחבורה של אנשים מהגרים מהמזרח ומהמערב", טען. בהתייחסו לפוליטיקה אמר: "כל המועמדים בפריימריס של מפלגת קדימה להחליף את אהוד אולמרט הם רעים. ציפי לבני עדיפה ולכן אני מקווה שהיא תזכה. זאת משום ששאול מופז היה קיצוני ביותר כשכיהן כשר הביטחון".

לדברי בסיוני, ערביי ישראל אינם מאוחדים ולכן הם אינם יכולים להשפיע את קבלת ההחלטות בישראל. הוא גם מתח ביקורת על כך שהערבים בישראל מצביעים למפלגות ציוניות "מתוך אינטרסים אישיים" ואף הביע חשש כי ראש ממשלה עתידי יגרש את ערביי ישראל מחוץ למדינה.

בסיוני גילה גם כי מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, התלווה אליו פעם אחת להיפגש עם נשיא מצרים חוסני מובארק שדי נדהם מהרב עובדיה ואף כינה אותו "מוזר". השגריר המצרי לשעבר דיבר גם על מצבו של אריאל שרון ואמר כי הוא למעשה מת מוות מוחי אולם בשל המכונות ובשל הוראות הרבנים להחזיקו בחיים – הוא אינו מת.

בנוסף אישר בסיוני שאשרף מרוואן, גיסו של נשיא מצרים לשעבר גמאל עבד א-נאסר, עבד בשירות המודיעין הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully