וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך יעודד פרישה של 200 עובדים

נעמה טלמור

13.8.2008 / 16:01

לדברי מנכ"לית המשרד, יקוצצו תקנים בשל דרישת האוצר להתייעלות. "מטה המשרד תפח, ואנו יכולים להרשות לעצמנו לצמצם אותו"

משרד החינוך צפוי לקצץ 200 תקנים במטה המשרד. כך הודיעה היום (רביעי) מנכ"לית המשרד שלומית עמיחי במסיבת עיתונאים על תכניות המשרד להתמודד עם דרישת האוצר להתייעלות. עלות הקיצוץ מוערכת ב-40 מיליון שקל.

לדברי עמיחי, "עד כה זרם הקיצוץ בעצלתיים, ולא קרה בצורה מאורגנת". היא הוסיפה, כי במהלך השנה שעברה פרשו 50 מעובדי המשרד בתנאי פרישה מועדפים וכי משרד האוצר דרש ממשרד החינוך לצמצם בסך הכל 250 עובדים.

עמיחי הדגישה, כי המשרד מעודד פרישה ואינו מעוניין לפטר עובדים. לדבריה, "מטה המשרד תפח ואפשר לצמצם אותו, היום אנו יכולים להרשות מטה מצומצם יותר". במהלך השנים האחרונות צומצם מספר העובדים במטה המשרד ב-200 עובדים לערך.

כתוצאה מהקיצוץ, מטה החינוך למבוגרים יקטן משמעותית וחלקו יעבור למשרד הגמלאים. בנוסף, אולפנים ללימוד עברית ימשיכו להיות מופעלים על ידי המשרד, אך בצמצום רב של כוח האדם. כמו כן, יבוטל אגף שח"ר, שאחראי על רווחה ושיקום שכונות, ובמקומו ימונה סמנכ"ל נוסף למשרד, שיהיה אמון על טיפול בשכונות החלשות. לדברי עמיחי, "אנו רואים עדיפות לפריפריה חברתית". המשרד החליט גם לאחד מחוזות ברחבי הארץ, שם, לדברי עמיחי, יקוצצו לכל היותר כ-20 משרות.

עמיחי מתחה גם ביקורת על משרד האוצר, ואמרה: "אם מישהו באוצר חושב שהוא יוכל להשית עלינו קיצוץ של עוד 100 משרות, עליו לדעת שאנו נילחם בכך בכל כובד משקלנו ולא הייתי מציעה לאוצר לעשות זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully