וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה וגאורגיה חתמו על הסכם הפסקת אש

טלי גולדשטין

12.8.2008 / 23:59

מדוודב נפגש עם נשיא צרפת סרקוזי, וחתם על ההסכם. נשיא גאורגיה סאאקשווילי הוסיף את חתימתו גם הוא. רוסיה: "סאאקשווילי שקרן"


(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

רוסיה: לא היתה כל דרך אחרת

נדמה כי המשבר בקווקז מתקרב לסיומו הצבאי. בתיווכו של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, שמשמש כנשיא התורן של האיחוד האירופי, הסכימו גאורגיה ורוסיה לחתום על הסכם הפסקת אש.

בתגובה לשאלה האם רוסיה יכולה היתה לפעול אחרת בחבל הבדלני דרום אוסטיה, אמר היום (רביעי) נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב כי "אם היתה לרוסיה אפשרות אחרת להגיב על התוקפנות הגאורגית, היא היתה עושה כן".

לטענתו, "אם 1,000 אזרחים נהרגים, מדינה ריבונית חייבת להגיב בהתאם, ולמעשה על כל הקהילה הבינלאומית להגיב על זה". מדוודב דחה את טענות המערב, ואמר כי "תוצאות הימים האחרונים הוכיחו שהתגובה הרוסית היתה נכונה, שכן אחרת מספר ההרוגים היה גבוה בהרבה".מדוודב אף הכריז על מחר כיום אבל ברוסיה לזכר הקורבנות בלחימה בגאורגיה.

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי אמר במסיבת העיתונאים המשותפת, לאחר שגאורגיה ורוסיה חתמו על הסכפ הפסקת האש, כי "אמנם רוסיה וגאורגיה לא חתמו על הסכם שלום, אך הן הסכימו לעצור את ההתקפות ההדדיות". עוד אמר סרקוזי כי הרוסים התחייבו בפניו שאין להם שום כוונה להישאר בגאורגיה.

מדוודב לא מאמין לסאאקשווילי

אחר הצהריים, קיבל נשיא רוסיה את תוכנית האיחוד האירופי לסיום המשבר בקווקז. במסיבת עיתונאים משותפת עם סרקוזי אמר מדוודב כי הוא "חושב שאלו עקרונות נכונים ליישוב הקונפליקט, הן לגאורגיה והן לדרום אוסטיה". הוא הוסיף כי "אם הצד הגאורגי מוכן לחתום על ההסכם ולהסיג את חייליו לעמדותיהם המקוריות ויקיים את העקרונות הללו, הדרך לסיום המחלוקת סלולה". מאוחר יותר הסכים נשיא גאורגיה מיכאיל סאאקשווילי לחתום גם הוא.

עם זאת, מדוודב תקף בחריפות את ממשלת גאורגיה ונשיאה. "הצהרת גאורגיה שכוחותיה נצרו אש במשך יומיים היתה שקר", אמר. מדוודב אף כינה את נשיא גאורגיה מיכאיל סאאקשווילי "משוגע". "אתם יודעים, משוגעים נבדלים מאנשים אחרים בכך שכשהם מריחים דם, קשה מאד לעצור אותם. לכן יש להיעזר בניתוח", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully