וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לכינוס נכסים נגד בורגראנץ'

עדי דברת

13.8.2008 / 14:54

את הבקשה הגישה חברת פז, בשל חוב של 13.5 מיליון שקל כלפיה. בורגראנץ' הודיעה לפז כי היא חדלת פירעון ולא תוכל להחזיר את ההלוואה

בורגראנץ' הודיעה לחברת הדלק פז כי היא חדלת פירעון ולא תוכל לעמוד בהחזרי הלוואה שפז העניקה לה. בתגובה, הגישה פז לבית המשפט בקשה למינוי כונס נכסים. גורם מקורב אמר ל-TheMarker כי פז דורשת למנות כונס נכסים על מנת שיוחזר לה חוב של כ-13.5 מיליון שקל והיא לא מעוניינת לקחת בחזרה את הבעלות על בורגראנץ'.

פז טוענת כי בורגראנץ' ביקשה ממנה שתי דחיות לתשלום, שהיתה אמורה לבצע בחודש אפריל וכי לפני יומיים הודיעה בורגראנץ' לפז כי הבנקים לא מאשרים לה העברת כספים נוספים ועל כן לא תעמוד בהחזרי ההלוואה. לפי הערכות יש כבר רוכשת פוטנציאלית לרכישת בורגראנץ' מידי פז. מפרסומים אחרונים עלה כי רשת המזון המהיר בורגראנץ' לא שילמה את משכורות חודש יולי לחלק מעובדיה. בורגראנץ' אישרה את אי התשלום לחלק מהעובדים ואמרה כי היא תעבירם בהקדם. בנוסף, כפי שפורסם ב-TheMarker, דירוג סיכון האשראי של החברה בורגרראנץ' עלה באחרונה מ"נמוך" ל"ממוצע".

הורדת הדירוג נבעה כתוצאה מחוסר בהירות סביב המבנה הארגוני החדש בחברה, מספר תביעות שהוגשו נגד החברה, ירידה של 10 מיליון שקל (כ-7%) במחזור ההכנסות של החברה ב-2007 אשר הסתכמו ב-130 מיליון שקל, וכן כתוצאה מהגבלת חשבון אחת מהחברות הבנות של בורגר ראנץ'.

בפברואר 2006 נרכשה החברה מידי 'פז חברת נפט' על ידי יוסי חושינסקי ז"ל תמורת 20 מיליון שקל ותשלומים עתידיים על פי ביצועי החברה. החברה התחייבה להחזיר את החוב בסך 20 מיליון שקל הנוספים ב-32 תשלומים רבעוניים החל ממרץ 2007. בתחילת 2008 נפטר חושינסקי במפתיע כתוצאה מהתקף לב, ואת מקומו תפס שותפו ומנכ"ל החברה, רמי אלעד. אלעד החליף את מנכ"ל הרשת הקודם, שמוליק אפל, שפרש מתפקידו לאחר שנתיים בתפקיד. כעת, כאמור, לא עומדת בורגראנץ' בתשלומים לפז והודיעה על הפיכתה לחדלת פירעון.

רשת המזון המהיר בורגראנץ' נוסדה ב-82', והיא מפעילה כיום כ-70 סניפים ברחבי הארץ ומעסיקה כ-1,200 עובדים. החברה מעניקה זיכיונות להפעלת סניפים של בורגראנץ' תמורת סכום ראשוני ועמלות ממחזור מכירות. בנוסף, מפעילה מספר סניפים בעצמה ובאמצעות חברות שבבעלותה.

טרם נתקבלה תגובת בורגראנץ' ופז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully