וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן יוזם שיטת ממשל חדשה בכנסת הבאה

פנחס וולף

13.8.2008 / 14:07

יו"ר ישראל ביתנו מנסה להקים פורום משותף ל-4 המפלגות הגדולות, כדי שיגבש הצעה מוסכמת לשינוי השיטה הקיימת עוד לפני הבחירות

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, פועל להקמת פורום משותף לארבע המפלגות הגדולות בכנסת, כדי שיגבש הצעה מוסכמת לשינוי שיטת הממשל בישראל. במכתב ששיגר ליברמן לראשי מפלגות קדימה, העבודה והליכוד, והגיע לידי וואלה! חדשות, הוא מבקש שכל מפלגה תמנה נציג מטעמה ל"פורום המפלגות לשינוי שיטת הממשל".

במכתב, ליברמן מאשים את סיעת ש"ס בטרפוד יוזמה לשינוי שיטת הממשל. "בעת כהונתי כשר לנושאים אסטרטגיים, הגענו להסכמות עקרוניות, אשר לא הגיעו למימוש בשל התנגדותה הנחרצת של מפלגת ש"ס", הוא כתב לאולמרט, ברק ונתניהו. "זאת ועוד, ועדת החוקה החלה לקדם שינויים בשיטת הממשל הנוכחית, אולם בשל התנגדותם של אותם גורמים לא קודם הנושא לכדי ביצוע".

לדברי ליברמן, הוא החליט לפעול בדחיפות על מנת להחיל את שיטת הממשל החדשה כבר בבחירות לכנסת ה-18. לשם כך יהיה צורך לקדם את היוזמה בוועדת החוקה של הכנסת בתחילת מושב החורף של הכנסת.

עם זאת, גם אם ראשי המפלגות הגדולות ייענו לבקשת ליברמן ויקדמו את שינוי שיטת הממשל, קשה להאמין כי שינוי כזה יוכל להיות לפני הבחירות לכנסת ה- 18. אם ציפי לבני תיבחר לראשות קדימה, היא ככל הנראה תבקש ללכת לבחירות, כך שהחקיקה לא תספיק לעבור. אם קדימה תבחר את מופז, הוא יזדקק לש"ס בקואליציה, דבר שיאפשר לה לטרפד את היוזמה.

על פי הצעתו של ליברמן, יונהג משטר נשיאותי כך שראש המדינה שייבחר יוכל ליפול רק ברוב של 80 חברי הכנסת. כמו כן, יוחל החוק הנורבגי, לפיו ח"כ המתמנה לשר יתפטר מהכנסת. עם זאת, מקורבי ליברמן מדגישים כי הוא מוכן לדון בהצעות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully