וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלחם מול הממשלה בנושא המיגון בדרום"

יהושע בריינר

13.8.2008 / 13:44

כך הבטיח שר הביטחון בפגישה עם נציגי יישובי עוטף עזה. "לא אתאבל אם הרגיעה תחזיק שנה, אך עלינו להיות מוכנים להידרדרות"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שר הביטחון אהוד ברק הבטיח היום (רביעי) לנציגי יישובי עוטף עזה כי "נהיה יחד אתכם במאבק מול הממשלה. המדינה צריכה לטפל בכל נושא המיגון". ברק, שהתייחס לעתירת פורום 11 הישובים לבג"ץ בנושא המיגון, נפגש הבוקר עם ראשי הרשויות בעוטף עזה ושדרות וכן עם נציגי הישובים באזור, במועדון החברים בקיבוץ ניר-עם.

"אנחנו לא יודעים כמה זמן הרגיעה תחזיק", ציין ברק, "אני לא אתאבל אם היא תחזיק שנה. אנחנו יודעים שאם היא תקרוס, תהיה הידרדרות שתימשך ימים או שבועות ויהיה קשה. אנחנו צריכים להיות מוכנים אליה". הוא הוסיף, כי "כל המדינה תחת איום, גם בצפון, גם באזור הזה וגם בבאר-שבע, דימונה וירוחם ולכן המטרה שלנו למגן איפה שצריך. אנחנו העברנו את הדרישה לתקציבי המיגון ואני חושב שהממשלה צריכה לתת אותם. כמו שבנינו במשך שנים עם מיגון לכל בית בצפון, ככה צריך לעשות עכשיו בדרום".

סגן שר הביטחון מתן וילנאי, אמר בפגישה: "לא יעזור כלום, אנחנו נגיע גם לשלב ב', כנראה שכמו בשלב א', גם הפעם בניגוד לעמדת ראש הממשלה". וילנאי ציין בפני עיתונאים, כי משרד הביטחון השקיע קרוב למיליארד שקל במיגון ובטיפול אחר, אך נשאר פער שמעכב את ההמשך.

ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, אמר לשר הביטחון לא כי "לא ייתכן שיווצר כאן מצב של הפקרת אזרחים. כל אנשי הצבא אומרים שיש צורך במיגון כפר עזה, ניר עוז ויד מרדכי. משרד ראש הממשלה, משרד האוצר ומשרד הביטחון מגלגלים את האחריות מאחד לשני, ובינתיים בין המציאות הפוליטית המורכבת לבין השקט המדומה הזה אנחנו עלולים למצוא עצמנו עם הסלמה, כשהאנשים שלנו לא ממוגנים"

בתום הפגישה, אמר שוסטר כי הוא מאוכזב מדבריו של ברק: "לשר הביטחון אין תשובות, פשוט הולכים מצד אל צד. זאת תהיה שערורייה אם בג"ץ יכריח את המדינה למגן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully