וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופש ביטוי? לא בכפר האולימפי

גיל קדרון

13.8.2008 / 13:25

מפגינים תלו כרזה שקראה לשחרור טיבט על גשר בסמוך לאצטדיון האולימפי. משטרת בייג'ינג עצרה אותם וניסתה למנוע את תיעוד האירוע

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מספר פעילים פרו טיבטים נעצרו היום (רביעי) בסמוך לאצטדיון האולימפי (קן הציפור) בבירת סין בייג'ינג, לאחר שתלו מגשר כרזה שקוראת לשחרר את טיבט. אחרים קראו בקול, "שחררו את טיבט". משטרת בייג'ינג ניסתה למנוע מצלמים ועיתונאים שנכחו במקום לתעד את המעצרים.

בחודשים ובשבועות שלפני פתיחת האולימפיאדה אירעו בעולם הפגנות רבות נגד מדיניותה של סין בחבל הכבוש טיבט, נגד הפרות זכויות האדם, והקשרים הקרובים שלה עם החונטה הצבאית במיאנמר ועם נשיא סודן עומאר אל בשיר, נגדו הוגש כתב אישום בידי בית הדין הבינלאומי בהאג בגין רצח עם ופשעי מלחמה בחבל דרפור.

ועדת האולימפיאדה הבינלאומית ומארגני אולימפיאדת בייג'ינג הסכימו לפני האולימפיאדה להסיר את כל המגבלות לגופי התקשורת שמסקרים את משחקי האולימפיאדה. למרות ההסכמה של המשטר הסיני להימנע מצנזורה, ברור כי נכונותה של סין לאפשר מחאות בימים בהם עיני העולם כולו מופנות אליה היא קטנה עד לא קיימת.

המחלוקת הובילה למתיחות בסין, ימים ספורים לפני פתיחת משחקי האולימפיאדה. הוועדה מצדה דרשה שלא תהיה כל צנזורה בעוד המארגנים הסינים אמרו שאתרים רגישים ייחסמו על ידי הרשויות הקומוניסטיות. על אף שלכתבים תהיה גישה פתוחה וללא תשלום לרשת האינטרנט לתקופת המשחקים, השמירה עליה ממשיכה להיות הדוקה ברחבי המדינה. אתרי אינטרנט הקשורים לתנועה הרוחנית פאלון גונג ולנושאים אחרים שאינם מתקבלים על ידי הממשל נחסמים לגלישה באופן יומיומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully