וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ננסה להעלות 10,000 יהודים מגאורגיה"

פנחס וולף

13.8.2008 / 12:38

כך הצהיר יו"ר הסוכנות היהודית בדיון בוועדת הקליטה בכנסת. ארגון "נתיב": "התעלמנו מחלק מהמסמכים והתחשבנו במצב המיוחד"

"משרד החוץ שלח מטוסים להבאת מטיילים ולהעלאת יהודים מגאורגיה לפי קוד אתי ולא בשל חוק". כך אמר סמנכ"ל לענייני אירופה במשרד החוץ, פנחס אביבי, במהלך דיון מיוחד בוועדת עלייה וקליטה של הכנסת על מצב היהודים בגאורגיה. אביבי הלין כי "אין פיתרון בחוק להעמדת תקציבים גדולים במקרים יוצאי דופן כמו המלחמה בקווקז". לדבריו, "לא מספיק לדרוש דברים ממשרד החוץ, צריך גם לתת לנו את האמצעי החוקי".

יו"ר הסוכנות היהודית זאב ביילסקי אמר שהסוכנות עושה מאמצים להעלות 10,000-15,000 יהודים מגאורגיה. לדברי ראש המחלקה הקונסולרית בארגון "נתיב", חנן אחיטוב, הארגון הנפיק 130 אשרות כניסה לארץ, שמתוכן נוצלו 34. "התעלמנו מחלק מהמסמכים והתחשבנו במצב המיוחד. היו כאלה שלא היו להם מסמכים אבל על סמך שיחה החלטנו להעניק להם אשרות", אמר אחיטוב. נציג משרד העלייה והקליטה בוועדה אמר שידוע על יהודים שנמלטו והמשרד מחפש אחריהם.

בדיון בוועדה, שהתכנסה לבקשת ח"כ שלמה מולה (קדימה) השתתפה גם משפחה של עולים חדשים מגאורגיה. לדברי אב המשפחה ואז'ה מקמשווילי, "ממשלת ישראל לא שאלה פעמיים מאיפה באנו. היא באה והצילה אותנו ועשתה הכל כדי שלא נרגיש בעיה בדרך לארץ". הוא סיפר כי זה זמן רב שבני המשפחה מתכננים לעלות ארצה, "אבל מה שקרה שם נתן דחיפה אחרונה. רבים רוצים לעלות אבל ללא מעט מהם יש בעיות עם מסמכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully