וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה: רפובליקנים מביעים תמיכה באובמה

גיל קדרון

13.8.2008 / 11:23

שני נבחרים לשעבר עברו למחנהו של אובמה, בטענה שמקיין ימשיך את מדיניותו הכושלת של בוש. גם מגייסת כספים חצתה את הקווים

שלוש דמויות רפובליקניות חצו את הקווים, והביעו את תמיכתם במועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב ברק אובמה. כך מדווחת הבוקר (רביעי) התקשורת האמריקאית. השלושה, שמכנים עצמם "רפובליקנים בעבור אובמה", כוללים שני מתונים, איש הקונגרס לשעבר מאיווה ג'יימס ליץ', והסנאטור לשעבר מרוד איילנד לינקולן צ'אפי; כמו גם את ריטה האווזר, מגייסת כספים מצליחה שעבדה בשנים האחרונות עם הנשיא ג'ורג' בוש.

"אלפי רפובליקנים צפויים לבחור בנובמבר במדינה על פני המפלגה", אמר ליץ', שבילה שלושה עשורים בבית הנבחרים, ל"וול סטריט ג'ורנל". רפובליקני אחר ששמו עלה כמועמד אפשרי לסגן הנשיא של אובמה הוא צ'אק הייגל, סנאטור מנברסקה, שסירב להביע את תמיכתו במי מהמועמדים. להבדיל, ליץ' וצ'אפי כבר אינם חוששים ללכת נגד מפלגתם, משום שסיימו את הקריירה הפוליטית שלהם.

הסיבה שחצו את הקווים היא, לדידם, הניהול הכושל של הממשל את המלחמה בעירק, וחוסר היכולת לקיים מדיניות חוץ שמשתפת את בעלות הברית הקרובות ביותר של ארה"ב. לטענתם, "מקיין הוא עוד מאותו דבר".

למרות עלייתו של מקיין בסקרים, המפלגה הרפובליקנית מתקשה לתפקד בצלו של אחד הנשיאים הכי לא פופולרים בתולדותיה. מקיין נאלץ כעת לצפות בתשדירים של אובמה שמראים אותו מחבק את בוש ומביע בו תמיכה, מה שפוגע בפופולריות שלו עצמו, לאחר המלחמות הכושלות באפגניסטן ובעירק, המצב הכלכלי הרעוע, הפרשות הבלתי נגמרות של שחיתות פוליטית, והטיפול השערורייתי באסון ההוריקן קתרינה בניו אורלינס. וכעת הולך ומתברר שרוב העמדות הפוליטיות והכלכליות של מקיין זהות לאלו של בוש.

התגובה של מחנהו של מקיין היתה להדגיש את הישגיו של מקיין בחקיקה שאיננה בקווים מפלגתיים, נכס אלקטורלי שנשחק ככל שהקמפיין נמשך והסנאטור מאריזונה נדחק ימינה על ידי חברי מפלגתו. "אובמה יכול להביא את מי שהוא רוצה", אמרה יועצת של מקיין, "אולם מבחינתו של הסנאטור מקיין, הפשרה מוטבעת אצלו ב-DNA. זה פשוט מי שהוא".

עוד ספר, עוד מתקפה על הדמוקרטים

ארבע שנים לאחר שיצא לאור הספר שביצע למועמד הדמוקרטי לנשיאות של 2004, ג'ון קרי, רצח אופי חסר בושה, עתיד לצאת ספר חדש של ג'ום קורסי, ששם לו למטרה לרצוח את אופיו של אובמה.

שמו הטוב של קרי הוכתם בספר "לא ראוי לפקד", בו נטען כי תפקודו כמפקד בסירת מלחמה בוייטנאם היה שערורייתי וכושל, וזאת למרות שקרי הוכר כגיבור מלחמה וזכה בעיטורים הגבוהים ביותר, לאחר שהציל את חייהם של כמה מחייליו. כשחזר לארה"ב הצטרף לעשרות אלפי החיילים שהפגינו נגד המלחמה בדרום מזרח אסיה.

הספר "אומת אובמה", שיוצא בהוצאה לאור שבראשה עומד פוליטיקאי רפובליקני לשעבר, בא לטעון כי לאובמה "קשרים נרחבים" עם האיסלם, כי הינו שמאלני קיצוני שממשיך לעשן סמים קלים גם כיום. למרות שרבות מהעובדות שמופיעות בספר הוכחו כלא נכונות, הוא צפוי להפוך בקרוב באופן רשמי לרב מכר, בדומה לספר על קרי, שנותר בראש הרשימה במשך 12 שבועות.

כעת נותר לראות אם גורלו של אובמה יהיה דומה לזה של קרי, שהפך במחי הספר והקמפיין הרפובליקני העוקב מגיבור מלחמה מוערך לאדם שמואשם שהמציא קרבות הירואים והפקיר את חיי חייליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully