וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוליטיקאי, לכלכת

13.8.2008 / 10:48

המועצה לישראל יפה תחשוף בפני הציבור עבירות תעמולה במערכת הבחירות המקומיות הקרבה, כך שנדע במי באמת אנחנו בוחרים

תעמולות בחירות ובפרט בחירות מקומיות, מאופיינות תמיד בלכלוך רב – פלאיירים מפוזרים בהגזמה פראית, שלטים שנתלים בצורה לא חוקית ופסולת של "המתנדבים" העומדים בצמתים, כבישים, מרכזי ערים, שדרות, קניונים וכל מקום יעודי על מנת לחלק חומר תעמולה. רוב האנשים שאחראים לטינוף הסביבתי הזה הם אנשים שספק יודעים למה, עבור מי ולאיזו מטרה הם מפזרים חומר הסברתי - הם עושים זאת בתשלום - וככאלה גם צפוי ששמירה על הסביבה בה הם פועלים היא הדבר האחרון שמעניין אותם.

מכיוון שהמודעות לשמירה על הסביבה, לחשיבות בהפחתה של שימוש בנייר ובכלל – האכפתיות, כנראה עדיין שואפת לאפס, החליטה המועצה לישראל יפה להיאבק בתופעה בקרב מארגני התעמולות והפעילים שלהם (ואין להסיר אחריות גם מהמועמדים עצמם): מתנדבים של "המועצה לישראל יפה" יפקחו על התעמולה בבחירות המקומיות. עבירות על החוק יתועדו במצלמות ויועברו גם לידיעת קהל הבוחרים של המועמדים בערים ברחבי הארץ.

הכל מתועד

כ-2,000 מתנדבים בפריסה ארצית יתעדו הפרות בוטות של החוק במסגרת תעמולת מערכת הבחירות. אלה כוללים תליית שלטים פיראטיים, הדבקת פוסטרים וכרזות במיקומים אסורים, הפצת כרוזים ברחובות הערים, ופגיעות נופיות ובטיחותיות מסוגים שונים. דיווחי המתנדבים יועברו למפקח הארצי על הבחירות במשרד הפנים, לוועדת הבחירות המרכזית ולאגף הפיקוח של המשרד להגנת הסביבה ("הסיירת הירוקה"), וזאת לצורך נקיטת צעדי אכיפה משפטיים כנגד העבריינים. בנוסף יעביר המטה לתקשורת באופן שוטף דיווחים מצולמים אודות הפרות סדר בוטות, כדי שהציבור יזכה לראות מה עושים פעילים של המועמדים השונים. חלק מהמתנדבים בעלי סמכות לתת דו"ח באופן ישיר.

במועד מאוחר יותר צפוי להיפתח מוקד אליו יוכלו אזרחים לדווח על מקרים של שימוש בכרזות ובחומרי הסברה המתפרסמים בשטחים ציבוריים באופן פיראטי. בכל מקרה, תמיד אפשר לפנות לעירייה או למשרד להגנת הסביבה. תליית מודעות באזורים ציבוריים שלא מיועדים לכך הם עבירה על החוק – שהיא תעמולת בחירות על חשבון המרחב הציבורי של כולנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully