וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "לבני לא בנויה להחלטות בנושא הביטחוני"

פנחס וולף

13.8.2008 / 9:46

שר הביטחון תקף בחריפות את שרת החוץ, על רקע הפריימריז בקדימה, אותה כינה "מחנה פליטים". על תקיפה באירן: "כל האופציות על השולחן"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף. עריכת גדי וינסטוק)

"אני לא משוכנע ששרת החוץ ציפי לבני, עם הרקע שלה כיום, בנויה לתת את התשובות בנושא הביטחוני". כך אמר הבוקר (רביעי) שר הביטחון אהוד ברק בראיון לגלי צה"ל. לדבריו, "להיות נוכח בחדר בזמן קבלת ההחלטות לא מכשיר אותך לקבל אותן בעצמך".

בהתייחסו לדברי לבני, לפיהם היציאה מלבנון ב-2000 הובילה להשתלטות חיזבאללה על האזור, אמר ברק כי הוא גאה בהחלטה שקיבל לצאת מלבנון. "קטענו טרגדיה של 18 שנה שעלתה בחיי 1,000 חיילים. החלטת האו"ם 1701 (שסיימה את מלחמת לבנון השנייה) שלבני מתגאה בה היא כישלון טוטלי ומהדהד בביצוע כיוון שחיזבאללה מתעצם. הדבר מציב סימן שאלה לגבי שיקול דעתה". בנוגע לפריימריז במפלגת קדימה הצהיר ברק כי הוא לא מתערב בענייניה הפנימיים של מפלגה אחרת אך כינה את המפלגה "מחנה פליטים".

ברק התייחס בקצרה לאפשרות של תקיפה ישראלית באירן ולפרסומים לפיהם ארצות הברית מסרבת להעביר לישראל רכיבים שיאפשרו לה לשדרג את יכולת התקיפה שלה. "ידוע שארה"ב לא רואה פעולה נגד אירן כרגע כדבר נכון, אך איננו מורידים שום אופציה מהשולחן. יש להחריף את הסנקציות נגד אירן ולהמשיך בהכנות לאופציות שלא צריך להוריד מהשולחן. לא יהיה נכון לדבר על זה מעבר לזה". ברק הוסיף כי "עלינו לסמוך על עצמנו בלבד בעניינים קריטיים לביטחוננו ועתידנו".

בנוגע לתקציב 2009 שהוצג אתמול על ידי שר האוצר רוני בר-און, אמר ברק כי "בישראל ביטחון הוא גם חינוך ורווחה וטיפול במצוקות, אבל שנתיים אחרי מלחמת לבנון ושנה אחרי דו"ח וינוגרד, אסור לפגוע בתקציב הביטחון". לטענתו, יש לשקול דחיית מועד קבלת התקציב לאור המצב הפוליטי המורכב שיתבהר בעוד חודשיים.

דובר מפלגת קדימה, שמוליק דהן, מסר בתגובה לדברי שר הביטחון אהוד ברק לפיהם קדימה היא "מחנה פליטים" כי, "כעת כולם מבינים כי בראש מפלגה בפשיטת רגל עומד אדם היסטרי באפיסת כוחות". דהן הוסיף ש"התנהלותו הלחוצה של ברק בימים האחרונים רק מחזקת את העובדה שגם הוא מבין, אומנם מעט באיחור, שקדימה חזקה והוא הפך ללא רלבנטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully