וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בסוריה מתרגיל צה"ל ברמת הגולן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.8.2008 / 9:12

אתמול אמר ברק כי "לא במקרה צה"ל מתאמן בגולן" וכנראה הבהיל את הסורים: "ננקטו צעדי מנע מחשש שהתרגיל יהפוך למלחמה"

"ההנהגה הסורית נקטה בצעדי מנע בהולים והרתעתיים מחשש שישראל תהפוך את התרגיל הצבאי ברמת הגולן למתקפה צבאית נגד סוריה". כך אמרו (רביעי) מקורות סורים לעיתון "אל-ווטן" הקטארי. הדברים נאמרו על רקע תרגיל שערכו אתמול ברמת הגולן יחידות שריון.

העיתון מצטט גורמים סורים נוספים שאמרו כי התרגילים הצבאיים הרבים שעורך צה"ל בגולן מגבירים את המתיחות באזור והם אינם עולים בקנה אחד עם מגמות השלום. "הסיכון בתרגילים הללו רב יותר משום שהם מתקיימים בסמוך לקווי הפסקת האש עם סוריה ומשום ששר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל גבי אשכנזי באו לפקח עליהם באופן אישי".

יועץ המשטר הסורי לשעבר ג'ורג' ג'בור אמר כי קיים קשר בין התרגיל הישראלי בגולן לבין האירועים בקווקז בין רוסיה לגאורגיה. ג'בור הזהיר מפני אפשרות שהממשל האמריקאי יאלץ "לחמם" את גזרת הגולן בתגובה בלתי ישירה על המלחמה בגאורגיה. "התרגיל מהווה פרובוקציה לכוונות השלום של סוריה".

אתמול כאמור ביקרו בתרגיל שר הביטחון והרמטכ"ל. במהלך הביקור אמר שר הביטחון ברק כי חיזבאללה וסוריה מתעצמים צבאית ולכן "לא במקרה אנחנו מתאמנים בגולן באינטנסיביות ובהיקפים כה גדולים". לדבריו, "אנחנו עוקבים אחר האפשרות שסוריה תעביר לחיזבאללה כלי לחימה מתקדמים שיפרו את האיזון באזור. אנו עושים את כל ההכנות הנדרשות לכך ונעשה כל שצריך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully