וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ננסה להעיר את יחזקאלי בשעות הקרובות"

נעמה טלמור

13.8.2008 / 11:20

כך מסר פרופ' אבי ריבקינד, מנהל המחלקה הכירורגית בביה"ח הדסה עין כרם. "מצבו יציב. הוא מורדם ומונשם בטיפול נמרץ"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: גדי ויינסטוק)

"מצבו של העיתונאי צדוק יחזקאלי יציב, הוא מורדם ומונשם ונמצא כעת במחלקת טיפול נמרץ. בשעות הקרובות ננסה להעירו". כך אמר הבוקר (רביעי) לוואלה! חדשות פרופסור אבי ריבקינד, מנהל המחלקה לכירורגיה כללית ומנהל יחידת הטראומה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. פרופ' ריבקינד עמד בראש המשלחת שהגיעה הלילה לבית החולים בטביליסי בירת גאורגיה, כדי לבחון את מצבו של עיתונאי "ידיעות אחרונות" שנפצע בעימות באזור, ולהעבירו ארצה.

"הגענו לשם קרוב לחצות וכבר הבוקר הגענו לכאן עם צדוק. כשהגענו אליו הודענו לו שהגענו כדי להעבירו לארץ. לאחר שהנהן בראשו וראינו שהוא מבין אותנו הרדמנו אותו וחיברנו אותו להנשמה", אמר פרופ' ריבקינד. המשלחת שנשלחה לגאורגיה הורכבה גם מד"ר מיכה שמיר, מרדים בכיר ומומחה לטיפול נמרץ, נציג מגן דוד אדום ונציג זק"א.

ריבקינד שיבח את הרופאים בטביליסי: "היינו כל הזמן בקשר איתם ותיאמנו עמדות מבחינת הצורך בניתוחים. הם היו מאוד אדיבים ונחמדים וחשתי שהיה עם מי לדבר. מנהל בית החולים בעצמו היה בקשר ישיר איתנו". פרופ' ריבקינד ציין כי יחזקאלי נותח בגאורגיה פעמיים בבית החזה ופעם אחת בבטנו.

יחזקאלי נפצע בחזהו בהפצצות האוויריות שביצעו הרוסים בעיר גורי. בהפצצות נהרג צלם הולנדי ונפצע עיתונאי הולנדי, שסייע בפינויו של יחזקאלי לבירה טביליסי. יחזקאלי נותח בבית חולים בעיר ומצבו הוגדר קשה. מערכת "ידיעות אחרונות" הטיסה אמש שני רופאים מישראל כדי לטפל ביחזקאלי. למרות עמדת הרופאים הגאורגים שמצבו אינו מאפשר את הטסתו לישראל, קבעו הרופאים הישראלים, שבדקו את יחזקאלי, כי מצבו התייצב וניתן להעבירו לטיפול בישראל.

יחזקאלי הוא כתב ידיעות אחרונות למעלה מעשרים שנה. במשך מספר שנים היה תחקירן במוסף "7 ימים" של העיתון ואף זכה בפרס סוקולוב לצד עמיתתו ענת טל-שיר, עמה פרסם, בין היתר, את סדרת התחקירים על צלילות לוחמי השייטת בקישון. בעבר היה שליח ידיעות אחרונות בניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully