וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא דרא"פ עזב את זימבבואה ללא הסכם פשרה

גיל קדרון

12.8.2008 / 1:49

דוברו של הנשיא מוגאבה טען כי חתם על הסכם עם איש אופוזיציה סורר, אולם מפלגת האופוזיציה והמתווך נשיא דרא"פ הכחישו כל התקדמות


נשיא דרום אפריקה תאבו מבקי עזב היום (רביעי) את זימבבואה, לאחר שנכשל בניסיונות התיווך שלו להשיג הסכם חתום בין הנשיא רוברט מוגאבה וראש האופוזיציה מורגן צ'נגראי. השלושה ניהלו בשלושת הימים האחרונים שיחות שנועדו להגיע לסיכום על חלוקת סמכויות במדינה, בין מפלגת השלטון (Zanu-FP) והמפלגה לשינוי דמוקרטי (MDC), שהיה מסיים את המשבר הפוליטי, הכלכלי וההומינטרי החמור אליו נקלעה זימבבואה מאז הבחירות בחודש יוני.

לפי מבקי, השיחות לא פוצצו, אולם מוגאבה הצליח להגיע לסיכום רק עם אחד מהמנהיגים הסוררים של האופוזיציה, ארתור מוטמברה, והוסיף כי "טיפלנו בכל הנושאים הקריטיים, אך צ'נגראי ביקש עוד זמן". לכל הסכם שאיננו כולל את צ'נגראי ישנן משמעויות מועטות, אם בכלל.

בחודש מאי פרש צ'נגראי מהמירוץ בעקבות מסע האלימות של מוגאבה כלפי תומכי ופעילי ה-MDC, ומוגאבה זכה בניצחון משכנע. דרישותיו של צ'נגראי הן הפסקה מיידית של האלימות ושחרור כל האסירים הפוליטיים, לרבות סגנו של צ'נגראי, טנדאי ביטי, מזכ"ל ה-MDC, שמואשם בבגידה בגלל ביקורתו נגד מפלגת השלטון. לפי ה-MDC, לפחות 120 מתומכיהם נהרגו ו-5,000 נחטפו בקמפיין האלימות בין שני סיבובי הבחירות. בחודש מרץ זכה צ'נגראי בבחירות, אולם ועדת הבחירות עיכבבה את פרסום התוצאות, ובסופו של דבר טענתה כי נחוץ סיבוב שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully