וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "נעשה את כל הדרוש לשחרור שליט"

פנחס וולף

12.8.2008 / 22:12

לדברי שר הביטחון, על ישראל לנצל כל יום ברגיעה כדי לקדם את שחרור החייל החטוף. "יהיו החלטות קשות לקבל, אבל חובתנו להשיבו"

"עלינו לנצל כל יום ברגיעה כדי לקדם את שחרורו של גלעד שליט. יהיו החלטות קשות לקבל, וחובתנו המוסרית והפיקודית לעשות כל מהלך אפשרי וראוי כדי שהוא ישוב חי ושלם הביתה". כך אמר הערב (שלישי) שר הביטחון אהוד ברק בפתיחת הקמפיין של מועמד העבודה לראשות עיריית דימונה.

ברק גם התייחס להסכם הרגיעה עם חמאס ואמר: "אני לא יודע כמה זמן הרגיעה תימשך אבל כל זמן שהיא נמשכת, כבר שישה שבועות, לאחר שבע שנים של עומס אדיר לתושבי האזור, יש שקט וצריך לדעת לנצל אותו לחזק את התשתית האזרחית והמיגון".

מוקדם יותר אמר סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, כי "באחרונה העבירה ישראל הצעה חדשה דרך מתווך קטארי בנוגע לעסקת שליט, אולם חמאס דחה אותה". בראיון לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון ציין אבו מרזוק, כי בניגוד לפרסומים מהתקופה האחרונה לפיהם חמאס מחפשת אחר מתווך חדש לעסקה במקום מצרים, הרי שישראל היא זו שמכניסה כל פעם מתווכים חדשים שרק פוגעים במשא ומתן לשחרור שליט.

"חמאס מחשיב את המתווך המצרי כמתווך היחיד שעליו סוכם בגיבוש עסקת שליט", הבהיר אבו מרזוק. "היו מספר ניסיונות ישראלים, ללא ידיעת המצרים, להחליף את המתווכים המצרים בטענה כי הם אינם רציניים ואינם מסוגלים להביא להישג, אולם חמאס דבקה במתווך המצרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully