וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונה מחליף למג"ד המודח מניעלין

יהושע בריינר

12.8.2008 / 20:31

סא"ל עומרי בורברג, שהודח מתפקידו, מונה לראש ענף שיריון במרכז לאימונים בצאלים. סא"ל חגי עמר יחליף אותו בפיקוד הגדוד

לאחר שהודח מתפקידו בשבוע שעבר, מונה המג"ד מניעלין, סא"ל עומרי בורברג, לתפקיד חדש בצה"ל. בורברג, החשוד כי הורה לחייל לירות כדור גומי בצעיר פלסטיני כפות, ותועד במצלמת וידאו, נתמנה כראש ענף שריון במרכז לאימונים באש בצאלים. במקביל מונה מי שעמד בראש הענף, סא"ל חגי עמר, למפקד גדוד 71 עליו פיקד בורברג.

על אף האישומים הקשים, בצה"ל לא פוסלים את האפשרות שבורברג ישוב לפקד על גדוד שריון בעתיד. בימים הקרובים צפוי להתחיל משפטו, אך צפוי שההליך יוסדר בעסקת טיעון בין עורכי דינו לפרקליטות הצבאית.

בשבוע שעבר החליט הפרקליט הצבאי הראשי תת אלוף אביחי מנדלבליט על הגשת כתב אישום נגד בורברג וכן נגד החייל היורה, רס"ל ל', בגין עבירה של התנהגות שאינה הולמת. מנדלבליט אמר כי בהחלטתו להגיש כתב האישום נשקלה גם החלטתו של הרמטכ"ל להדיח את המג"ד מתפקידו וכן נלקחו בחשבון הצעדים הפיקודיים שננקטו בעקבות האירוע וניתן משקל להשלכותיהן הקשות על המג"ד.

עוד אמר מנדלבליט כי "מדובר באירוע חמור מבחינה פיקודית וערכית המחייב להעמיד לדין את השניים בפני בית דין צבאי וכי בשל אופיו החמור של האירוע לא ניתן להסתפק בדין משמעתי בלבד". משפטם של השניים עשוי להתחיל בימים הקרובים, אולם נראה כי הוא יסתיים בעסקת טיעון בין פרקליטי הקצין והחייל לבין התביעה הצבאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully