וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הפנים עוקב אחרי מבקשי אזרחות

פנחס וולף

12.8.2008 / 18:06

כך אמר ראש רשות ההגירה יעקב גנות בדיון בוועדת הפנים של הכנסת. ח"כ אופיר פינס: "כולנו יודעים באילו מדינות עוקבים כך אחר אנשים"

"70% מהתיקים של זוגות נשואים בישראל, בהם אחד מבני הזוג הוא שוהה בלתי חוקי, הם נישואים פיקטיביים". כך עולה מנתונים שהוצגו היום (שלישי) בוועדת הפנים של הכנסת. לדברי ראש רשות ההגירה יעקב גנות, הרשות מפעילה יחידה מיוחדת לחקירת הקשר בין בני זוג במקרים שאחד מהם מבקש מעמד בישראל.

"אנו מקיימים תצפיות ומעקבים, ובמדגם של 102 זוגות שאחריהם עקבנו, מצאנו 72 מקרים של זוגיות פיקטיבית", אמר גנות. יו"ר ועדת הפנים, ח"כ אופיר פינס, תקף בתגובה את מדיניות רשות ההגירה ואמר כי, "כולנו יודעים באילו מדינות משרד הפנים עוקב כך אחר אנשים, דעתי לא נוחה מהשיטות הללו בהן אין שקיפות".

גנות גם חשף בוועדה, כי יש בישראל ישנם רבע מיליון עובדים בלתי חוקיים, בהם מסתננים, מהגרי עבודה ועובדים זרים. על פי הנתונים, בשנת 2007 שהו בישראל 110 אלף עובדים זרים בעלי אשרות ו-90 אלף חסרי אשרות. מדובר במספרים הגבוהים ביותר שנמדדו מתחילת שנות האלפיים.

"ישנה עלייה במספר התיירים ש'שכחו' לצאת מהארץ", הוא אמר . לדבריו, מדי שנה מתווספים 5,000 עובדים זרים בלתי חוקיים לעשרות אלפי העובדים שכבר נמצאים בישראל. נציג השב"כ בדיון הוסיף כי "ישנם גם עשרות אלפי שב"חים פלסטינים המהווים פלטפורמה נוחה לארגוני טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully