וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולה אנוש מעזה נדרש להגיע לתחקור שב"כ

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.8.2008 / 16:16

חולה סרטן מתקדם לא מסוגל להגיע לתחקור השב"כ ולכן אינו זוכה להיתר מעבר לטיפול בישראל. השב"כ: "הוא פעיל חמאס"

חולה סרטן מרצועת עזה, הסובל ממצב בריאותי קשה מאוד, לא קיבל מהשב"כ היתר לעבור לישראל לצורך קבלת טיפול רפואי. בתחילה שלל השב"כ את מעברו לישראל של החולה, אחמד אבו שאוויש, אולם לאחר פנייה של ארגון "רופאים לזכויות אדם" להעבירו לטיפול דחוף בבית החולים "איכילוב" בתל אביב, התנה השב"כ את מעברו בתחקור. מצבו הרפואי של שאוויש אינו מאפשר לו להגיע לתחקור, וכעת הוא ממתין לראות מה יעלה בגורלו.

אבו שאוויש, החולה בסרטן שלפוחית השתן, מדמם מזה שבועות ומגיע שלוש פעמים בשבוע לבית החולים לקבלת עירויי דם. בקשה ראשונה דחופה לעבור לטיפול רפואי בישראל הוגשה בסוף חודש יולי, ובתגובה זומן לתחקור של השב"כ. ביום חמישי האחרון הגיש ארגון "רופאים לזכויות אדם" בקשה נוספת, בה הסבירו כי מפאת מצבו הרפואי הקשה, הוא אינו יכול להגיע לתחקור. כעת ממתינים בארגון לתשובה.

בחוות דעת רפואית שהגישה פרופ' דינה בן יהודה, מנהלת המחלקה ההמטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם, נמסר כי מצבו של אבו שאוויש חמור ביותר. "החולה נזקק לארבע מנות דם. מצב זה הוא סכנת חיים מידית ויש להעבירו לטיפול רפואי מידי", כתבה. במקביל הודיע בית החולים "שיפא" בעזה כי אבו שאוויש זקוק להתערבות ניתוחית דחופה ולהעברה באמבולנס.

מהשב"כ נמסר בתגובה כי "כניסתו של אחמד אבו שאוויש לישראל נמנעה לאור היותו פעיל חמאס".

ארגון "רופאים לזכויות אדם" פרסם לפני כשבוע דו"ח בו טען כי השב"כ מתנה יציאה מהרצועה לקבלת טיפול רפואי בשיתוף פעולה עמו. בארגון הצטברו עדויות של חולים מעזה שיציאתם לטיפולים נמנעה לאחר שסירבו לשתף פעולה עם חוקרי השב"כ במעבר ארז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully