וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: משגרי הקסאם - משת"פים של ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.8.2008 / 13:55

בכיר חמאס מחמוד א-זהאר: "כולם מקיימים את הרגיעה. מי ששיגר את הקסאם רוצה להפעיל לחץ על העם הפלסטיני"

"מי ששיגר את רקטת הקסאם לעבר ישראל אתמול משתף פעולה עם ישראל ורוצה להפעיל לחץ על העם הפלסטיני" – כך אמר היום (שלישי) בכיר חמאס ד"ר מחמוד א-זהאר בראיון לתחנת רדיו פלסטינית. לדבריו, "כל הפלגים הפלסטינים מקיימים את הסכם הרגיעה ומי שעשה זאת (שיגר את הרקטה – נ.י) מקיים קשרים עם ישראל במטרה ללחוץ על הפלסטינים".

לטענת א-זהאר, הרגיעה אינה מעניקה את המינימום הנדרש לעם הפלסטיני בכך שהמעברים ברצועה לא נפתחו. "הישראלים רוצים לקשור בין נושא זה (הרגיעה – נ.י) לבין סוגיית חילופי השבויים, דבר שדחינו אותו מלכתחילה. זו מדיניות מסוכנת משום שאם היא תמשך, היא תגרום לאנשים להפסיק למלא אחר הרגיעה", אמר.

לדברי א-זהאר, אם ישראל תמשיך להפר את הרגיעה, "הצד הפלסטיני ייאלץ לבחון מחדש את ההסכם". א-זהאר התייחס בדבריו אלו להחלטה הישראלית לסגור את המעברים בשל ירי הקסאם ואמר עוד כי "הישראלים ממשיכים עד לרגע זה לבצע מניפולציות".

אחד ממפקדי הזרוע הצבאית של פתח, גדודי חללי אל-אקצא, אמר כי הזרוע דוחה בתוקף את איומיו של שר הביטחון אהוד ברק לסגור את המעברים בעזה. "יש לבחון מחדש את הרגיעה עם ישראל שלא הביאה להסרת המצור מעל עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully