וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר הלימוד באוניברסיטאות צפוי לעלות

נעמה טלמור

12.8.2008 / 13:58

מדברי נציגי האוצר בוועדת החינוך של הכנסת עולה, כי ללא החלטת ממשלה בנושא,שכר הלימוד יעלה ב-950 ש"ח כבר בשנה הבאה

ועדת החינוך של הכנסת דנה היום (שלישי) בהעלאת שכר הלימוד באוניברסיטאות. מדבריהם של נציגי האוצר בדיון עולה כי ללא החלטת ממשלה בנושא, יעלה שכר הלימוד כבר בשנה הבאה ב-6% שהם כ-950 שקלים נוספים. בימים אלו מתנהל משא ומתן בין הסטודנטים לממשלה בנושא שכר הלימוד, וככל הנראה תחליט הממשלה שלא להעלותו.

יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל מלכיאור (העבודה-מימד) אמר כי "על ממשלת ישראל לקבל החלטה שלא להעלות את שכר הלימוד". לדבריו, "הנטל על הסטודנטים גדול ועל המדינה להקל עליהם ולא להוסיף מעמסה על גבם". הוא בירך על המשא ומתן שמתקיים בימים אלו עם האוניברסיטאות, אך ציין כי במידה שלא יהיה הסכם, "נפעל להעברת החוק שיחייב העברה של 1.8 מיליארד שקלים למערכת ההשכלה הגבוהה".

ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) יו"ר שדולת הסטודנטים בכנסת אמר ש"הכוונה להעלות את שכר הלימוד אינה מתקבלת על הדעת. הרי ברור לכל שמדובר בנושא שיש עליו קונצנזוס". יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל בועז טופורובסקי ויו"ר ארגון הסטודנטים נתנאל איזק אמרו:"פקידי האוצר מנסים בכל כוחם לפגוע בציבור הסטודנטים. לא נהיה שק החבטות של האוצר ונילחם כמו שנלחמנו בעבר אם יהיה בכך צורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully