וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתפסה כנופיית גנבי רכב 'מיהודים בלבד'

נתיב נחמני

12.8.2008 / 12:39

חברי הכנופייה הסתייעו בעובד היי-טק שסיפק להם מפתחות למכוניות החברה. "רכב שנגנב מאזרח ערבי, היה מוחזר כאקט של סולידריות"

חברי כנופיית גנבי רכב 'מיהודים בלבד' שהעבירו רכבים מישראל לשטחים נעצרו על ידי המשטרה. על פי החשד, הגנבים פעלו באופן שיטתי, על פי הזמנה, ונעזרו בעובד חברת היי-טק שסיפק להם מפתחות למכוניות החברה בה הוא עובד.

החקירה נגד הכנופייה מתנהלת כבר מספר חודשים במחלק הרכב של היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז המרכז בסיוע יחידת אתגר ויחידת הגדעונים. על פי החשד, חברי הכנופייה פעלו בעיקר באזור מרכז הארץ. בראשה עמד ענאן מסראווה, תושב טייבה בן 31, המוכר ביותר למשטרה מתחום גניבות הרכב. מהחקירה עלה כי הרכב חברי הכנופייה - תושבי שטחים, ערבים ישראלים ויהודים - היה המפתח להצלחתה.

גניבות הרכב בוצעו בשעות הלילה על ידי חברי הכנופייה תושבי השטחים. אז, הרכבים היו מועברים לחברי הכנופייה הערבים-ישראלים והיהודים, שהיו מובילים את הרכבים הגנובים בשעות היום אל השטחים, תוך שהם מנצלים את תעודת הזהות הכחולה שלהם על מנת להעביר את הרכבים, דרך מחסומי הצבא, מבלי לעורר חשד.

גורם נוסף בכנופייה הוא תושב רמת השרון בן 32, עובד בחברת הייטק, שהיה מעביר לידי שותפיו מפתחות וקודים לכלי הרכב של החברה בה עבד. כאשר חברי הכנופייה היו גונבים בטעות כלי רכב השייכים לערבים תושבי המדינה, הרכב היה מוחזר מיד לבעליו החוקי. "זאת לא תופעה חדשה", אמר לוואלה! חדשות רפ"ק רונן בן צבי, ראש מחלק רכב בימ"ר מרכז. לדבריו, מאז ומתמיד כשגנבי רכב מהשטחים גונבים מערביי ישראל, הסולדריות מחייבת אותם להשיב את הנגנב לבעליו.

הראשון שבעצורים נתפס בשבוע שעבר בתום מרדף ארוך שבסופו התנגש בניידת משטרה. מאז נעצרו שבעה נוספים ומהמשטרה נמסר כי צפויים מעצרים נוספים בפרשה.

  • עוד באותו נושא:
  • גניבת רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully