וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל תתקוף באירן עד תום כהונת בוש"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.8.2008 / 9:53

כך מסרו מקורות דיפלומטיים מערביים בכירים לעיתון כוויתי. לדבריהם, "בהתייעצויות עם מדינות מערביות הבהירו בכירים ישראלים שנשק גרעיני אירני מסכן באופן רציני את ישראל"

"מספר מדינות אירופאיות הזהירו בכירים באירן מכך שההנהגה הצבאית והפוליטית בישראל מתכוונת להפציץ מספר מתקנים צבאיים ומתקני גרעין עד לתום כהונתו של נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש ואף ייתכן שעד סוף השנה הנוכחית". כך אמרו מקורות דיפלומטיים מערביים בכירים לעיתון כוויתי.

לדברי המקורות, במהלך השבועות האחרונים קיימו בכירים ישראלים התייעצויות עם מספר מדינות מערביות גדולות בנוגע לתוכניתם להכות באירן. "בהתייעצויות אלו הבהירו הבכירים הישראלים כי החזקת נשק גרעיני על ידי אירן מסכנת באופן רציני את ישראל", מסרו.

המקורות מסרו עוד כי קיימות ארבע סיבות שגרמו לישראל לשקול ברצינות להתקיף באירן עד לתום כהונתו של בוש. הראשונה, בידי ישראל קיים מידע לפיו בשנת 2009 תעבור אירן את נקודת האל-חזור במרוץ להשגת גרעין. השנייה, ישראל סבורה כי ממשלו של בוש הוא הממשל התומך ביותר בהיסטוריה של יחסי שתי המדינות, דבר שמקל על ביצוע המתקפה.

הסיבה השלישית: ישראל אינה רוצה להעמיד במצב לא נעים את הנשיא האמריקאי החדש אם תחליט לתקוף באירן בזמן כהונתו, והרביעית – ישראל חוששת מכך שאירן תנצל את התקופה הזו לפיתוח יכולותיה הגרעיניות וכך תעמיד את העולם בפני עובדה קיימת. המקורות אמרו כי ישראל סבורה שמתקפה על אירן בעת כהונתו של בוש "תעניק לו הזדמנות לטפל בנושא מעמדת כוח ולא מעמדת חולשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully