וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס דחה הצעת ישראל בעניין גלעד שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.8.2008 / 8:56

בכיר הארגון מוסא אבו מרזוק מגלה כי ישראל העבירה הצעה חדשה דרך קטאר. "ישראל מכניסה מתווכים חדשים שפוגעים במו"מ"

"באחרונה העבירה ישראל הצעה חדשה דרך מתווך קטארי בנוגע לעסקת שליט, אולם חמאס דחה אותה" – כך אמר סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, בראיון לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון. לדבריו, בניגוד לפרסומים מהתקופה האחרונה לפיהם חמאס מחפשת אחר מתווך חדש לעסקה במקום מצרים, הרי שישראל היא זו שמכניסה כל פעם מתווכים חדשים שרק פוגעים במשא ומתן לשחרור שליט.

"חמאס מחשיב את המתווך המצרי כמתווך היחיד שעליו סוכם בגיבוש עסקת שליט", הבהיר אבו מרזוק. "היו מספר ניסיונות ישראלים, ללא ידיעת המצרים, להחליף את המתווכים המצרים בטענה כי הם אינם רציניים ואינם מסוגלים להביא להישג, אולם חמאס דבקה במתווך המצרי".

לדברי אבו מרזוק, ישראל ביקשה ממספר גורמים לתווך, ביניהם קטאר וגרמניה. "בכל שלב מקדמים הישראלים מתווך חדש בעסקת שליט, המדבר עימנו על דרישות חדשות", אמר. "הם אינם מחויבים לדברים שסוכמו. באחרונה הם העבירו דרך קטאר הצעה חדשה שלא אכנס לפרטיה. בנוסף הם קידמו מתווך אנגלי בנושא, וגם הגרמנים והצרפתים דיברו איתנו. כל יום מחדש מכניסה ישראל מתווך חדש לזירה. המתווכים החדשים האלה רק פוגעים בהתקדמות של המשא ומתן בסוגיית שליט ולא מובילים לתוצאות".

"חמאס לא יסטה מהדרישות שסוכמו עם הישראלים לפני יותר משנה. כל ניסיון ישראלי לעקוף את ההסכמות הללו יהווה בזבוז זמן", מסר אבו מרזוק. לדבריו, הרשימה שהגיש חמאס לישראל באמצעות המצרים כוללת שמות של אסירים פלסטינים, כולל כאלה ממזרח ירושלים, אולם גם שמות של אסירים ערבים-ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully