וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיבה מגאורגיה: מאות ישראלים נחתו בארץ

יהושע בריינר

12.8.2008 / 23:29

שני מטוסי "אל על" שנשלחו להחזיר ישראלים מאזור הקרבות, נחתו אמש בנתב"ג. מטוס נוסף של חברת התעופה הגאורגית נחת הלילה בארץ

מערכת וואלה!

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: נעמה דרור)

למעלה מ-400 ישראלים הגיעו אתמול בערב (שלישי) לארץ בשתי טיסות של "אל על" מטביליסי, בירת גאורגיה. הטיסה הראשונה נחתה בנתב"ג בשעה 19:30, והטיסה השנייה נתחה בסביבות השעה 23:00. בשעה 1:00 נחתה בישראל טיסה סדירה של חברת התעופה הגאורגית "אייר זאנה".

מטוסי "אל על" יצאו לגאורגיה לאחר שאתמול בלילה העמיד חיל האוויר מטוס תובלה בכוננות בעקבות הדיווחים על ישראלים המתקשים לצאת מהמדינה. בשיחות ליליות בין שרת החוץ ציפי לבני לשר הביטחון אהוד ברק, התייעצו השניים בנושא, אולם בסופו של דבר העדיפו לשלוח מטוס של "אל על", כדי לא ליצור תקרית בינלאומית עם רוסיה. מטוס "אל על" נוסף שיצא לגאורגיה, נחכר על ידי צה"ל.

בחברת "אל על" אמרו כי "אנו חברת התעופה הלאומית ומדובר במשימה לאומית, המטוסים יכולים להכיל מאות נוסעים ונעשה הכל כדי שכל הישראלים שנמצאים שם יגיעו לארץ".

קבוצת נוסעים ששוהה כעת בבירת גאורגיה טביליסי, אמרה לוואלה! חדשות כי אף שההפגזות לא הגיעו לבירה, ההרגשה היא שהמצב נזיל. מאיר זורובסקי סיפר שהגיע עם קבוצה של "הסתדרות המורים" ו"ארקיע" למדינה ביום שישי האחרון, מעט לפני שהחלו הקרבות בקווקז. "אנחנו נמצאים בבירה ומרגישים שהמצב יכול להשתנות בכל רגע", אמר. זורבוסקי מתעקש כי אף שהלחימה טרם הגיע לבירה, התחושה בקרב המטיילים קשה מאוד.

בתוך כך, למעלה מ-50 יהודים פנו באחרונה לנציגות הסוכנות היהודית בגאורגיה בבקשה לעלות לישראל ולהצטרף לקרוביהם בארץ. חלקם יהודים מהעיר גורי הקרובה לגבול עם דרום אוסטיה, אשר התפנו בסיוע הסוכנות היהודית לבירת גיאורגיה טביליסי. מהסוכנות נמסר, כי "זו מחויבותה ותפקידה של הסוכנות היהודית בשם כל העם היהודי בארץ ובתפוצות לסייע ליהודים בגאורגיה בעת משבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully