וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להיות שמן לא בהכרח מזיק לבריאות

12.8.2008 / 7:53

ממחקרים חדשים עולה שמחצית מהמבוגרים בעלי משקל עודף הם בעלי לחץ דם וכולסטרול נורמלי ובריאותם אינה בסכנה

שמן ובריא. צירוף המילים הזה אולי לא נראה מוכר כל כך אבל מחקרים חדשים מראים כי לפחות מחצית מהמבוגרים בעלי משקל עודף, גברים ונשים, הם בעלי לחץ דם וכולסטרול נורמלי ומדדים נוספים ברמה שאינה מסכנת את בריאותם.

בנוסף אנשים רזים אינם בהכרח מוגנים מפני מחלות אלו. ממחקר שנערך בקרב אזרחי ארצות הברית עולה כי רבע מהאנשים בעלי משקל נורמלי נמצאים בסיכון לפתח מחלות לב או סכרת.

"אנו לא באמת יודעים כל כך הרבה בנושא השמנת יתר כמו שאנחנו חושבים שאנו יודעים", אמרה ג'ודית ווילי רוזט ממכללת "אלברט איינשטיין" לרפואה בניו יורק שערכה את המחקר. "חלק גדול מאוד מאוכלוסיית האנשים בעלי משקל גבוה הינם בריאים לגמרי בכל הקשור לקצב המטבוליזם שלהם, בעוד שחלק נכבד מהאנשים שמשקלם נורמלי מציגים נתונים של מחלות לב ובעיות מטבוליות שונות".

המחקר נערך בקרב 5,440 אנשים, יותר מעשרים ושלושה אחוזים מהאנשים בעלי משקל נורמלי הציגו נתונים בעייתים בכל הקשור למחלות לב. "המחקר שערכנו הראה שאתה יכול להיות בריא ושמן" המחקר של רוזט לא בדק את הדיאטה של הנבדקים. לטענתה יש חשיבות למיקומו של השומן בגוף יותר מכמותו. שומן במערכת הדם ובאיברים הפנימים מסוכן יותר משומן בירכים או בישבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully