וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הביטחון נערכים לקרב מול האוצר

יהושע בריינר

12.8.2008 / 6:00

שר האוצר: יש לקצץ בביטחון או בחינוך. גורמים צבאיים: "מדובר בדמגוגיה זולה". אהוד ברק: "אין לנו את הלוקסוס לקצץ בביטחון"

במערכת הביטחון מתכוננים לקרב מול האוצר ונגד כוונתו של העומד בראשו רוני בר און לערוך קיצוץ בתקציב הביטחון. שר האוצר מתכוון להציג היום (שלישי) בפני השרים את האפשרות לקיצוץ בתקציב המדינה ויעלה שתי אופציות: קיצוץ בביטחון או בחינוך.

"זו דמגוגיה זולה", אומרים גורמים ביטחוניים בכירים. רק לפני כחודש וחצי אישר הקבינט הביטחוני את התוכנית הרב שנתית, זאת בכפוף להמלצת ועדה בראשות דוד ברודט שהוקמה לאחר מלחמת לבנון השנייה. הוועדה המליצה על תוכנית רב שנתית שבתוכה כבר מתוכננים קיצוצים רבים בתקציב הביטחון. כצפוי, גם הרמטכ"ל גבי אשכנזי מתנגד באופן נחרץ לקיצוץ אפשרי, והוא צפוי להציג עמדה ברורה בנושא בפני הממשלה.

"החיים והביטחון של אזרחי מדינת ישראל הם מעל לכל", אומרים במערכת הביטחון, "במציאות של היום, שנתיים לאחר המלחמה, איראן ממזרח, חיזבאללה מצפון והטרור הפלסטיני, אסור לאפשר שום קיצוץ, הרי גם ככה החלטות ועדת ברודט הקשו עלינו ונאלצנו לקצץ במקומות קיימים. קיצוץ נוסף יפגע משמעותית בביטחון". על פי התכנון משרד האוצר ימליץ לקצץ כ-1.7 מיליארד שקלים מדי שנה מתקציב הביטחון, שאמור לעמוד בשנים הקרובות על כ- 52 מיליארד שקלים.

צה"ל קיבל את מסקנות ברודט

בצה"ל אומרים בתגובה כי "במסגרת ועדת ברודט הוחלט על תקציב רב שנתי למערכת הביטחון, הנמוך מהתקציב הדרוש. למרות זאת קיבלה עליה מערכת הביטחון את המסקנות ועמדה בדרישות של הוועדה להתייעלות לשנת 2008, בסך של יותר מחצי מיליארד שקלים." התוכנית הרב שנתית 'תפן' אושרה על ידי הקבינט לפני כחודש וחצי והיא מבוססת על מתווה ברודט במלואו, שאושר פעם נוספת על ידי הקבינט לאחר 12 שעות של דיונים. קיצוץ בתקציב הביטחון לשנת 2009 משמעותו שבירת מתווה ברודט ואי יכולת הצבא לעמוד בתוכנית הרב שנתית שאושרה על ידי הממשלה".

שר הביטחון אהוד ברק אמר אמש כי "שנתיים אחרי מלחמת לבנון השנייה, שנה אחרי פרסום מסקנות דו"ח וינוגרד וחודשים ספורים אחרי ניסוח התכנית הרב שנתית, אין לפגוע בשום אופן בתקציב הביטחון", לדבריו, "אסור לנו להרשות כמדינה וכעם את הלוקסוס הזה".

ברק הוסיף, כי "עומדים מולנו אתגרי ביטחון רבים, אך ביטחון זה לא רק הטנק והמטוס, אלא החינוך, הרווחה והטיפול במצוקה של חיילי צה"ל". ברק אמר את הדברים בטקס חלוקת פרסים בבית חיל האוויר בהרצליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully