וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת ביש"ע על עתיד ההתנחלות מגרון

פנחס וולף ויהושע בריינר

11.8.2008 / 22:06

למרות שמועצת יש"ע קיבלה את המתווה להעתקת ההתנחלות, פעילים ימנים קוראים להתנגדות המונית למהלך. "ההחלטה מנוגדת לתורה"

הנהלת מועצת יש"ע החליטה הערב (שני) לאמץ את המתווה שהוצע להקמת ישוב קבע חדש לתושבי ההתנחלות מגרון, וכך יפונה בהסכמה היישוב הקיים. המדינה התחייבה החודש בפני בג"ץ לפנות את מאחז מגרון, שהוקם על אדמות פלסטיניות פרטיות. מגרון הוא בין המאחזים הגדולים וגרים בו כ-200 מתנחלים.

ועד רבני יש"ע יצא בקריאה להתנגד לפינוי מגרון. במכתב שכתבו רבני הוועד נכתב כי "המחשבה לפנות את מגרון או כל ישוב אחר מנוגדת לתורה ולכל מוסר אנושי בסיסי, גם אם יוקם ישוב חלופי בתמורה. חובה על כל אזרח, שוטר או חייל, להימנע מלקיחת חלק כלשהו בביצוע הגירוש". לטענת הרבנית "מעשה זה הוא גם בלתי אנושי כפי שנוכחנו בפשע של פינוי גוש קטיף, והפגיעה הנוראה באלפי אנשים, נשים וילדים, זה למעלה משלוש שנים עד עצם היום הזה".

מהארגון הימני "חומש תחילה" נמסר בתגובה להחלטה כי "איש אינו מוסמך ואינו רשאי לחתום על הסכם שיש בו עקירת ישוב. כל ניסיון לעקור את מיגרון כעת או בעתיד יתקל בחומה של התנגדות המונית ועיקשת. אם כן תיבנה שכונה חלופים עבור תושבי מיגרון, משמעות הדברים היא שבמקום יישוב אחד יהיו שני ישובים".

רבני "המטה להצלת העם והארץ" אמרו כי "ההסכמה לוותר מראש על מגרון תהווה בכיה לדורות ומסכנת את עתיד ההתיישבות ביהודה ושומרון". על פי ההודעה שמסרו, "הרבנים מחזקים את ידי מתנגדים בכל תוקף להסכם הפשרה. בתוך כך, רכש קסדות להגנה עצמית במקרה שייתפתח עימות להצלת היישוב מגרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully