וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא פקיסטן הרג מפקד בכיר באל קאעדה

גיל קדרון

12.8.2008 / 8:43

160 אנשי אל קאעדה לטליבן נהרגו בקרבות על גבול אפגניסטן, ביניהם אבו סאיד אל-מסרי. פיצוץ מטען צד בעיר פשוואר הרג 13 בני אדם


(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מטען צד הרג הבוקר (שלישי) 13 בני אדם ופצע 10 כשהתפוצץ בסמוך לאוטובוס של חיל האוויר בעיר הצפון מערבית פשוואר. המשטרה המקומית מסרה כי הפיצוץ אירע כאשר כלי הרכב חלף על פני גשר בעיר.

הרשויות הביטחוניות של פקיסטן דיווחו הבוקר, שבמסגרת הקרבות שהתקיימו מאז יום רביעי באזורים השבטיים שעל גבול פקיסטן, נהרג "אחד המפקדים הבכירים" באל קאעדה, אבו סאיד אל-מסרי. בשבוע שעבר נהרג באותו אזור אבו קבאב אל-מסרי, בכיר אחר בארגון.

מסוקים פקיסטנים המשיכו אתמול במבצע המתגלגל באזורים השבטיים שבמערב המדינה, על גבול אפגניסטן, והעלו את מניין ההרוגים בקרב אנשי אל קאעדה ותומכי טליבן ל-160, שהפכו את האזור למעוזם. ביום רביעי החלה לחימה במחוז באוז'ור, ממנו יוצאים המורדים לתקוף את כוחות נאט"ו שבאפגניסטן, כמו גם את הצבא האפגני. בלחימה זו נהרגו תשעה חיילים פקיסטנים.

לטענת הצבא, הלחימה החלה הלילה לאחר שהמורדים תקפו מוצב צבאי. לפי סוכנות הידיעות "רויטרס", אלפי בני אדם נסו על נפשם מאזור הקרבות.

חוזרים למלחמה בטרור?

מאז שנבחרה הממשלה הפקיסטנית החדשה בחודש בפברואר, ומפלגתו של בעל הברית של ארה"ב במלחמתה בטרור, הנשיא פרווז מושרף הובסה, ירדה האלימות בצורה דרמטית. במקום זאת החלה הממשלה להידבר עם מנהיג הטליבן במדינה, אולם זה השעה את השיחות בחודש יוני.

נדמה כי ההתפתחויות הצבאיות קשורות גם להבטחתו של ראש ממשלת פקיסטן יוסף רזא גילאני בביקורו בוושינגטון בשבוע שעבר, אז הכריז כי הצבא הפקיסטני יניע יחידה מרכזית לאזור השבטים בגבולה המערבי עם אפגניסטן ויגביר את הלחימה נגד המורדים. בחודשים האחרונים עלתה האלימות במדינה לרמות הגבוהות ביותר מאז הפלישה האמריקאית ב-2001.

ממשלו של ג'ורג' וו. בוש מימן את שדרוגו של הצבא המקומי ב-12 מיליארד דולר, על מנת לחזקו כחלק מהמאבק האמריקאי באל קאעדה ובטליבן, וסמך ידיו על מושרף. אולם השבוע החלה הקואליציה החדשה לפעול להדיחו מתפקידו, מהלך שעלול לדרדר את המדינה לכדי משבר פוליטי חדש, כאשר במערכת הפוליטית חוששים מהתערבות של הצבא לטובתו של מושרף, שעמד בראשו במשך שמונה שנים, ברובן שימש גם כראש המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully