וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתח: "לא ניתן לחמאס להביא לשחרור ברגותי"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.8.2008 / 16:28

השר הפלסטיני לענייני אסירים לוואלה! חדשות: "אני רוצה שברגותי ישוחרר במסגרת מו"מ בין הרשות לישראל ולא בעסקת שליט"

"אני רוצה שמרוואן ברגותי ישוחרר כתוצאה ממשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית ולא במסגרת חילופי שבויים בין ישראל לחמאס. זה טוב לאבו מאזן, טוב לרשות הפלסטינית ואנו לא רוצים לתת קרדיט לחמאס על שחרור ברגותי" – כך אמר (שני) לוואלה! חדשות השר הפלסטיני לענייני אסירים, אשרף עג'רמי.

עג'רמי התייחס להבטחתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט ליושב ראש הרשות אבו מאזן לשחרר כמחווה 150 אסירים פלסטינים מבתי הכלא. "עד כה לא קיבלנו רשימה מהצד הישראלי ועד כה אין החלטה ממשלתית ישראלית בנושא הזה. ועדת השרים הישראלית דנה היום בבוקר בקריטריונים לשחרור אסירים ואני חושב שכאשר הצד הישראלי מסכים לשנות את הקריטריונים, זהו צעד בכיוון הנכון".

השר הפלסטיני הביע תקווה כי בסופו של דבר תושג הסכמה משותפת על שמות האסירים. "אנחנו מקווים שהרשימה לשחרור תושג בהסכמה בין שני הצדדים. יש ועדה פלסטינית-ישראלית משותפת לדיון בקריטריונים שהייתה צריכה לדון בשחרורים אבל עד כה היא לא נועדה. אני מקווה שבזמן הקרוב ייערכו פגישות ובסופו של דבר נגיע להסכמה לגבי הרשימה בין על מספר ועל קריטריונים ושמות".

"אנחנו קודם כל רוצים לשחרר את אלו שנכלאו לפני הסכמי אוסלו ושהיו צריכים להשתחרר מזמן", פרט עג'רמי. "אנו רוצים לשחרר את החולים, הנשים והילדים. אנו רוצים לשחרר גם בכירים בהנהגה הפוליטית הפלסטינית כמו בכיר פתח מרוואן ברגותי ומזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת. שחרורם יסייע לנו בשכנוע האנשים לתמוך בתהליך המדיני". בתשובה לשאלה האם בשחרור הבכירים לא תאבד ישראל את קלפי המיקוח שלה, ענה כי לישראל יש הרבה קלפי מיקוח, בייחוד אלו שחמאס דורש לשחרר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully