וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון ההורים הארצי קורא למרד תשלומים

פנחס וולף

11.8.2008 / 14:17

זאת בעקבות אישור תשלומי ההורים לשנת תשס"ט בוועדת החינוך בכנסת. בתעריף החדש ישנה עלייה של 4%-14% מהשנה שעברה

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

ועדת החינוך של הכנסת אישרה היום (שני) את תשלומי ההורים לשנת הלימודים תשס"ט. בעקבות זאת קרא ארגון ההורים הארצי למרד תשלומים. בתשלומי ההורים של שנת תשס"ט ישנה עלייה של 4%-14% לעומת התשלומים שנדרשו ההורים לשלם בשנת הלימודים האחרונה.

ועדת החינוך אישרה את התעריף החדש גם משום שהצליחה לפני כן להעביר בהכנה לקריאה ראשונה הצעת חוק המבטלת את תשלומי ההורים החל משנת תש"ע. כך, ההורים ייאלצו לשלם רק עד לשנת הלימודים תשס"ט, שתיפתח בספטמבר. בנוסף, הוועדה קיבלה הבטחה ממשרד החינוך להקצות יותר מ- 68 מליון שקל לקרן מלגות לתלמידים מעוטי יכולת במשרד החינוך. בעקבות דרישת ח"כ זאב אלקין תשלומי המלגה יינתנו רטרואקטיבית למי שלא קיבל אותם בשנה שעברה.

על פי תעריף התשלומים החדש, מחיר סל התרבות עלה ב-10%, ומחירי הטיולים לכיתות ו'-ט' האמירו בלא פחות מ-14%. הורי תלמידי י"ב ייאלצו לשלם מכיסם 616 שקל בשנת תשס"ט, לעומת 562 שקל בלבד בשנת תשס"ח. לדברי גורמים במשרד החינוך, הסיבה העיקרית להעלאת תעריף הטיולים היא התייקרות הדלק וההסעות במשק. יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל מלכיאור (העבודה-מימד) הביע תמיכה בתקציב החדש ואמר כי זהו תעריף ראוי. עם זאת, הוא הביע התנגדות עקרונית לתשלומי ההורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully