וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב לא נדע איפה יש אנטנות סלולריות

אמיתי זיו

11.8.2008 / 15:05

משרד התקשורת מתכוון להעניק פטור מהיתר בנייה לרשתות WiMax. המשמעות: אלפי אנטנות ייפרסו ללא כל הליכי אישור

משרד התקשורת פרסם לאחרונה את מסמך מדיניות ה-WiMax שלו וכעת המסמך עומד להליך שימוע, כאשר חברות ואזרחים יכולים להביע את עמדתם עליו במהלך שבוע הקרוב.

מעיון במסמכי המדיניות עולה כי משרד התקשורת מעוניין שרשתות ה-WiMax שייפרסו בישראל יהיו פטורות מאישור בנייה. "פטור מקבלת היתר למתקן גישה אלחוטי - המשרד בוחן את האפשרות לתקן את תקנות התקשורת באופן שיכללו את תחומי התדרים 2.5 גה"ץ ו-3.7 גה"ץ", נכתב במסמך.

פטור מהיתר בנייה הוא בעצם פטור מיידוע הציבור על התקנת כל אנטנה, גם על גגות הבתים, ומשמעותו גם אי מתן אפשרות לציבור להתנגד להתקנה. רצועות התדרים אותן מציין המשרד הן בטכנולוגיה הניידת של ה-WiMax ובטכנולוגיה הנייחת. בטכנולוגיה הניידת הכוונה היא שייפרסו שתי רשתות סלולר חדשות בפרישה ארצית, עם אלפי אתרי אנטנות כל אחת, כאשר כל האתרים יהיו פטורים מהליך אישור של הוועדות לתכנון ובנייה.

הפטור ניתן כבר כיום לאנטנות קטנות שמתקינות חברות הסלולר תחת השם 'מתקני גישה' והוא מבוסס על תיקון חוק ישן שנגע לטכנולוגיה אחרת.

ארגונים ירוקים צפויים להתנגד לכוונת משרד התקשורת. מהפורום לסלולריות שפויה נמסר בתגובה: "מחפיר בעינינו שמשרד התקשורת לוקח נושא בעייתי כמו הפטור מהיתרי בנייה למתקני גישה סלולריים ומרחיב את הפרצה בחוק עוד. המינהל התקין מחייב שמשרד התקשורת יסדיר כל פטור מחוק התכנון והבנייה דרך חקיקה בכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully