וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוסיה מבצעת רצח של מדינה קטנה"

טלי גולדשטין

11.8.2008 / 13:35

במסיבת עיתונאים אמר נשיא גאורגיה, כי "הרוסים נהנים לפגוע באזרחים". מוקדם יותר חתמה גאורגיה על הפסקת אש אך רוסיה סרבה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

נשיא גאורגיה מיכאל סאאקשווילי אמר היום (שני) במסיבת עיתונאים בטביליסי, כי רוסיה מבצעת רצח קר של מדינה קטנה. לדבריו, קרבות עזים מתרחשים כעת ליד העיר גורי שמדרום לדרום אוסטיה. "רוסיה שמה לה ליעד תפגוע בעיתונאים בגאורגיה והם נהנים להרוג אזרחים זרים", אמר.

סאאקשווילי הביע חשש לחייו וטען כי הרוסים מנסים לחסלו. אולם לדבריו, "מה שחשוב הוא לא חייו האישיים אלא מצבה של המדינה כולה".

כשעה לאחר דיווח כלי התקשורת בגאורגיה כי הנשיא מיכאיל סאאקשווילי חתם היום על הסכם הפסקת אש במהלך פגישתו עם שרי החוץ של צרפת ופינלנד, הודיע דובר הקרמלין כי רוסיה אינה מקבלת בשלב זה את הכרזת גאורגיה להפסקת אש וטען כי הלחימה עדיין נמשכת. בכירים בממשל דרום אוסטיה דיווחו זמן קצר לאחר מכן כי הצבא הגאורגי שב להפציץ את החבל הבדלני.

ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין מתח היום ביקורת על המערב ואמר כי היא מבלבלת את "הקורבן עם התליין" במשבר בקווקז. בנאום טלוויזיוני, ביקר פוטין במיוחד את ארצות הברית על הסיוע שהיא מעניקה לגאורגיה. אתמול החל הצבא האמריקאי לסייע בהטסת אלפיים החיילים הגאורגים המוצבים בעירק בחזרה לגאורגיה על מנת לעזור בלחימה המשתוללת בדרום אוסטיה.

פוטין אמר גם כי כמה פוליטיקאים אמריקאים עדיין דוגלים במנטליות של המלחמה הקרה. "חבל מאד שכמה משותפותינו לא עוזרות לנו אלא מציבות מכשולים בדרכינו", אמר. "אני מתכוון להעברת החיילים הגאורגים על ידי הצבא האמריקאי. רמת הציניות מדהימה - הניסיון להפוך לבן לשחור ושחור ללבן ולצייר את הקורבן כתליין ולהטיל את האחריות על הקורבן", הוסיף פוטין הנרגש.

קרבות קשים באבחזיה ודרום אוסטיה

הבוקר תגברה רוסיה את כוחותיה גם במחוז הבדלני אבחזיה. הכוחות הרוסים מונים כעת 9,000 צנחנים ו-350 אנשי שריון. בנוסף, הציבה רוסיה אולטימטום, שיפוג מחר לפנות בוקר, לכוחות גאורגיה להניח את נשקם, ולסגת מהחבל. גאורגיה דחתה את האולטימטום. לדברי מפקד הכוחות הרוסים באבחזיה, סרגיי חבן, "אם גאורגיה לא תקבל את האולטימטום נשתמש בכל האמצעים העומדים ברשותינו". עם זאת, סייג חבן את דבריו ואמר כי לרוסיה אין כוונות לפלוש לאזורים נוספים בגאורגיה, למעט החבלים הבדלניים דרום אוסטיה ואבחזיה.

כוחות גאורגיה הפציצו הבוקר יעדים בבירת החבל הבדלני דרום אוסטיה, צחינבלי, וגרמו למותם של שלושה חיילים רוסים ולפציעתם של 18 נוספים. במקביל טוען הממשל בטביליסי כי עשרות מפציצים רוסים תקפו במדינה בשעות האחרונות.

אתמול השתלט הצבא הרוסי על צחינבלי לאחר לחימה עקובה מדם בת שלושה ימים, בעוד הכוחות הגאורגים הכריזו על הפסקת אש חד צדדית. ממשרד הפנים של גאורגיה נמסר כי מטוסי קרב רוסיים תקפו במהלך הלילה בסיס של צבא גאורגיה ומתקן מכ"ם סמוך לבירה טבליסי ואת שדה התעופה הצבאי. מוקדם יותר דווח כי הצבא הרוסי תקף את העיר גורי, הסמוכה לדרום אוסטיה, בארטילריה ובמטוסי קרב. דובר המשרד העריך כי החיילים הרוסים נערכים לפלוש אל העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully