וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: רה"מ לשעבר נמלט ממשפט ללונדון

11.8.2008 / 12:05

בית המשפט העליון הוציא צו מעצר נגד תקסין שינוואטרה ואשתו, לאחר שהודיעו שאין בכוונתם לחזור לתאילנד לעמוד מול אישומי השחיתות

בית המשפט העליון בתאילנד הוציא צו מעצר נגד ראש הממשלה לשעבר תקסין שינאווטרה ואשתו פוג'מרן, לאחר שבני הזוג הפרו את תנאי השחרור בערבות ונמלטו היום (שני) לגלות בלונדון.

תקסין היה אמור לעמוד בפני אישומי שחיתות, והוא שוחרר בערבות עצמית של 237 אלף דולר. אשתו פוג'מרן הורשעה לאחרונה בעבירות מס ונידונה לשלוש שנות מאסר. היא שוחררה בערבות כדי להגיש ערעור על ההחלטה. בני הזוג שהו בטקס הפתיחה של האולימפיאדה בבייג'ינג, אך במקום לשוב משם העדיפו לחזור ללונדון.

תקסין טען שאויביו הפוליטים שהדיחו אותו בהפיכה ב-2006 התערבו בהחלטות בית המשפט כדי "לחסל" אותו ואת משפחתו. בהצהרה בכתב ידו שנשלחה לרשתות הטלוויזיה של תאילנד, הוא התנצל בפני בית המשפט העליון והציבור על התחמקותו מהתייצבות בבית המשפט. "אני מתנצל שוב על החלטתי לעבור לגור באנגליה. אם אהיה בר מזל, אחזור למות על אדמה תאילנדית כפי שאר התאילנדים", כתב תקסין.

רק לפני חצי שנה חזר תקסין מגלות באנגליה, שם שהה מאז ההפיכה. לדבריו, עזיבת תאילנד פעם נוספת הייתה הכרחית משום שאויביו התערבו במערכת המשפטית. "אלו אויביי הפוליטים", כתב תקסין, "לא אכפת להם משלטון החוק ומהעובדות".

תקסין הוא איל הון החולש על נכסים רבים, שחלקם הוקפאו בידי הרשויות בתאילנד. לאחר הדחתו בידי הצבא ב-2006, בטענות לשחיתות, בילה את תקסין את רוב זמנו בבריטניה בהונג קונג ובבייג'ינג. הוא נאשם שבזמן כהונתו כראש ממשלה פעל לקידום עסקיו הפרטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully