וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: יחסים דיפלומטים בין סוריה ללבנון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.8.2008 / 11:42

לראשונה בתולדותיהן, ייתכן ויכריזו שתי המדינות על כינון יחסים דיפלומטיים ואף פתיחת שגרירויות בעת ביקור נשיא לבנון בסוריה השבוע

לראשונה מאז שנבחר לנשיא לבנון, צפוי מישל סלימאן להגיע ביום רביעי לביקור בן יומיים בסוריה, במהלכו ייפגש עם נשיא סוריה בשאר אסד. מקורות סורים בכירים מסרו היום (שני) לעיתון הסורי "אל-ווטן" כי הם צופים "תוצאות חיוביות" לביקורו של סלימאן, שיתבטאו בהכרזה על כינון יחסים דיפלומטיים בין שתי המדינות, לראשונה מאז ההכרזה על הקמתן לפני כשישים שנה.

לפני כשלושה שבועות ביקר שר החוץ הסורי וואליד מועלם בביירות, שם נפגש עם סלימאן והעביר לו הזמנה רשמית מאסד לבקר בדמשק. בפגישתם דנו מועלם וסלימאן בכינון יחסים דיפלומטיים בין המדינות. מאז כניסתו לתפקידו כנשיא לבנון הביע סלימאן תמיכה בפתיחת שגרירות בסוריה.

במקביל, צפוי אסד לבקר בימים הקרובים במוסקבה, שם ייפגש עם נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב ועם ראש הממשלה ולדימיר פוטין. העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון דיווח הבוקר כי מתנהלים מגעים בין סוריה לרוסיה לקבוע תאריך סופי לביקור, במהלכו ייערך דיאלוג מדיני בנוגע להתפתחויות האחרונות במזרח התיכון ובעולם.

מקורות דיפלומטיים רוסים מסרו לעיתון הסורי "אל-ווטן" כי הם אינם סבורים שהמלחמה המתנהלת בין רוסיה לגאורגיה תשפיע על מועד הביקור, שיהיה ביקורו השלישי של אסד במוסקבה. מקור דיפלומטי אחר מסר לעיתון "אל-חיאת" כי ממשלת רוסיה מצפה מדמשק להביע את תמיכתה בעמדה הרוסית במלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully