וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים וחמאס מתקוטטים על חשבון שליט

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.8.2008 / 10:40

יחסי מצרים וחמאס בשפל חסר תקדים. חמאס: מצרים מתמהמהת בגיבוש עסקת שליט כי היא איננה רוצה בהצלחתנו

"הרושם הכללי בחמאס הוא שמצרים אינה משקיעה מאמצים משמעותיים בגיבוש עסקת שליט כדי לא להעניק לחמאס הישג". כך אמר היום (שני) בכיר בחמאס לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון. לדבריו, מצרים אינה פועלת ברצינות לשכנע את ישראל לקבל את תנאיו של חמאס לעסקה משום שהיא אינה רוצה בהצלחתו של חמאס.

דברים אלו מהווים עדות נוספת להדרדרות יחסי הארגון עם מצרים בתקופה האחרונה. פרשן פוליטי פלסטיני אמר לעיתון כי התחושה בקרב אנשי חמאס היא כי מצרים מתייחסת אליהם כמו אל תנועת "האחים המוסלמים", הנחשבת לאויב הגדול של המשטר המצרי. בכיר בחמאס מסר כי המצרים חוששים מכל סוג של קשר בין חמאס לתנועה המצרית.

התקרית המרכזית שהעמיקה את המתיחות בין מצרים לחמאס היתה פריצת הגבול בין עזה למצרים ביוזמתו של חמאס. מצרים ראתה בכך פגיעה בביטחון הלאומי שלה ושר החוץ אחמד אבו אל-רייט אף איים "לשבור את הרגליים" למי שינסה לחצות את הגבול. כוחות הביטחון המצרים עצרו עשרות פעילי חמאס, שטענו כי המצרים עינו אותם בכלא במטרה להשיג מידע אודות המקום בו מוחזק החייל החטוף גלעד שליט. אתמול הפגינו מאות אנשי חמאס ליד מעבר רפיח, העבירו ביקורת חריפה על מצרים ודרשו מנשיא מצרים חוסני מובארק לפתוח את המעבר.

בימים האחרונים מצוטטים אנשי חמאס רבים בעיתונות הערבית שמציינים כי מצרים אינה מגלה רצון אמיתי לתווך בין חמאס לפתח, כמו גם בתיווך בין חמאס לישראל בגיבוש עסקת שליט. עיתונים ערבים רבים מדווחים בעת האחרונה על כך שבחמאס מחפשים אחר מתווך אירופי בתיק שליט במקום מצרים, ואף העלו את שמה של גרמניה שתיווכה בהצלחה בין ישראל לחיזבאללה בעסקה בה הושבו גופותיהם של אהוד גולדווסר ואלדד רגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully