וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי בתי"ח: "למנוע הקמת בי"ח באשדוד"

נעמה טלמור

11.8.2008 / 9:50

11 מנהלי בתי חולים לשרי הבריאות והאוצר, בדרישה שלא להקים בי"ח באשדוד. "חסרים תקציבי בריאות, זו תהיה בכייה לדורות"

11 מנהלי בתי חולים ממשלתיים מכל רחבי הארץ שיגרו אתמול (שני) מכתב חריף לשר הבריאות יעקב בן יזרי (גיל), ולשר האוצר רוני בר און (קדימה) בדרישה לעצור את המכרז להקמת בית חולים באשדוד. "אנו מופתעים מכך שבתקופה בה יש ויכוחים על תקציבי מערכת הבריאות, ואין מאפשרים פיתוח של יחידות ומיטות חדשות, שני משרדי ממשלה מפרסמים מכרז להקמת בית חולים שאין לו הצדקה וקיום".

מנהלי בתי החולים מדגישים במכתבם את המחסור ההולך וגובר באחיות וברופאים, ומביעים חשש שהקמת בית החולים באשדוד תיצור "תחרות לא הוגנת, ומשיכת כוחות רפואה מבתי החולים בסביבה". כמו כן, הם מתריעים במכתבם מחתימה על הסכמי שכר שאינם תואמים את ההסכמים המקובלים במשק, עקב הרצון למשוך את אותו כוח אדם רפואי לבית החולים החדש.

משרד הבריאות מתכוון להקים בית חולים במזרחה של אשדוד בעלות שנאמדת ב-600 מליון שקלים. בית החולים אמור לכלול מחלקות רבות, ביניהן מחלקת יולדות, חדרי לידה, מחלקה כירורגית, טיפול נמרץ, מחלקה אורתופדית ופנימית. בית החולים צפוי לקבל תקן ל-300 מיטות.

המנהלים מבקשים לעצור כעת את המכרז "בעיקר לאחר שהוטל קיצוץ של 6% על כל משרדי הממשלה". בסיומו של המכתב מזהירים המנהלים: "הקמת בית חולים באשדוד תהיה טעות ובכייה לדורות שעליה מסכימים כל המקצוענים, הן במשרד הבריאות והן במשרד האוצר".

ממשרד הבריאות נמסר כי "אנו פועלים על פי החוק המחייב הקמת בית החולים באשדוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully