וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה: בוים ותירוש תומכים במופז

פנחס וולף ונעמה טלמור

11.8.2008 / 9:18

השניים הכריזו הבוקר על תמיכתם בשר התחבורה לראשות המפלגה. בכך מצמצם מופז את הפער בסיעה בינו לבין שרת החוץ לבני

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר ואיריס דומאני, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הקרב בין שרת החוץ ציפי לבני ושר התחבורה שאול מופז על תמיכת חברי סיעת קדימה מתחמם הבוקר (שני), לאחר שמופז מצמצם את הפער וזוכה לתמיכתם של השר זאב בוים ושל ח"כ רונית תירוש.

"ההתלבטות היתה קשה", אמר השר בוים במסיבת העיתונאים בה הודיע על תמיכתו במופז, "כל אחד מהם מוכשר וראוי. פסלתי על הסף ישיבה על הגדר אני סבור שבצדק". הוא הביע את דעתו כי "יש להימנע מבחירות", והדגיש כי "למופז יש את הסיכוי לייצב ולחזק את הממשלה". בוים גם הביע מחמאות לראש הממשלה אהוד אולמרט ואמר כי, "בחלוף הזמן אולמרט עוד ייקרא לדגל. גם יריבים מושבעים מודים שהוא בין ראשי הממשלה הטובים שהיו לנו".

ח"כ תירוש אמרה כי "אדם שהוא ביטחוניסט מובהק יכול לתת לי לישון יותר בשקט". לדבריה, "הגעתי לפוליטיקה כדי לקדם סדר יום חינוכי חברתי. לפיכך, השיקולים שהנחו אותי בבחירת המועמד היו, מלבד תובנות ביטחוניות, גם ובעיקר תובנות חברתיות. כל ארבעת המועמדים הם ראויים, אך לשאול מופז שילוב של שתי התובנות". היא ציינה כי "בתור שר ביטחון מופז התבלט גם ברגישות חברתית גבוהה, ולזכותו נזקפות יוזמות חינוכיות מוצלחות ביותר כמו פרויקט 'עתידים' והשלמת תעודת בגרות לחיילים".

ממטה מופז נמסר בתגובה: "אנו שמחים על תמיכתם של בוים ותירוש במופז לראשות קדימה והממשלה. זוהי עדות נוספת לתמיכה לה זוכה מופז בקרב ציבור חברי קדימה, שרים וחברי כנסת".

בוים הוא השר השלישי ה"יורד מהגדר". קדמו לו שר האוצר רוני בר-און והשר להגנת הסביבה גדעון עזרא שהביעו תמיכה בלבני. תמיכתו של בוים, בתוספת תמיכתה של תירוש, מבססות את מעמדו של מופז, אך לא מכריעות את הכף. התמיכה בלבני עדיין רחבה יותר, עם שישה חברי סיעה שהודיעו על תמיכה בה. עם זאת, מופז נהנה גם מתמיכת השטח של קדימה.

ח"כ זאב אלקין בירך על תמיכתם של בוים ותירוש במועמדות מופז ואמר כי הוא "סמוך ובטוח כי זוהי רק סנונית ראשונה לקראת תמיכתם של שרים וחברי כנסת נוספים". לדבריו, "בימים הקרובים יבינו חברי הסיעה כי בשעה גורלית זו, בה מדינת ישראל עומדת בפני סכנות קיומיות, מופז הוא היחיד שנכון להפקיד בידיו את ביטחון המדינה והיחיד שיחזיר את קדימה למקומה הטבעי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully