וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלי טיס של חיל האוויר כמעט התנגשו בחיפה

יהושע בריינר

11.8.2008 / 5:30

מסוק יסעור ומטוס קל של החיל התקרבו אתמול זה לזה במהלך אימונים. הודות לעירונות של פקחי הטיסה בשדה נמנעה תאונה קשה

כמעט תאונת טיסה נוספת בשדה התעופה בחיפה, שלושה ימים לאחר התרסקות המטוס הקל במקום, בה נהרגו שלושה בני אדם. במהלך פעילות אימון של חיל האוויר אתמול (ראשון) התקרבו שני כלי טיס אחד לשני במרחק של עשרות מטרים בודדים זה מזה, ורק בזכות עירנות פקחי הטיסה בשדה נמנעה התאונה.

במהלך האירוע, בו היו מעורבים מסוק יסעור ומטוס תובלה קל של החיל, התכונן אחד מכלי הטיס לנחיתה בנמל, בעוד כלי הטיס השני המשיך בטיסתו. פקח טיסה במגדל הפיקוח שבשדה הסב את תשומת לבם של הטייסים, וכך נמנעה התנגשות בין כלי הטיס.

בחיל האוויר פתחו בבדיקת האירוע ואף מונה קצין מטעם ענף בטיחות טיסה במטה החיל לבדיקת הנסיבות שהובילו אליו. לדברי צה"ל, מבדיקה ראשונית עולה, כי האירוע נגרם בשל בעיית תקשורת בין צוות של אחד מכלי הטיס לבין מגדל הפיקוח.

בחיל האוויר העלו בשנים האחרונות את המודעות לאירועי בטיחות, ומספר פעמים בשנה עוצר מפקד החיל את כלל הטיסות ליום, בו מתקיימים מפגשים בין מפקדי הטייסות, במסגרתם נלמדות התקלות שגרמו לאירועים. יצוין, כי מהבסיס הסמוך לשדה התעופה בחיפה, בסיס הטכני של חיל האוויר, אין טייסות מבצעיות, אולם יש במקום מנחתים למטוסים קלים ולמסוקים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה, כי "אתמול בעת פעילות אימונים אירעה חליפה בין שני כלי טיס של חיל האוויר. עם זאת, בשום שלב לא נשקפה סכנת התנגשות בין כלי הטיס. מפקד חיל האוויר האלוף עידו נחושתן הנחה על הקמת ועדת חקירה לאירוע".

*במקרים דומים או סיפורים הקשורים למערכת הביטחון וצה"ל ניתן לפנות לכתב יהושע בריינר באמצעות המייל: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully