וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו עלא: "ייתכן שנתבע מדינה דו לאומית"

11.8.2008 / 0:51

לדברי ראש צוות המו"מ הפלסטיני, אם ישראל תתנגד להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67, תתבע הרשות מדינה אחת בין הים לבין הירדן

"אם ישראל תמשיך להתנגד להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67, נתבע מדינה אחת - מדינה דו לאומית". כך הזהיר אמש (ראשון) ראש צוות המו"מ הפלסטיני אבו עלא. בפגישה עם חברי פתח ברמאללה אמר אבו עלא, כי ההנהגה הפלסטינית פועלת להקמת מדינה פלסטינית עצמאית, אך אם ישראל לא תסכים לסגת מכל השטחים הכבושים, לא ניתן יהיה ליישם הסדר של שתי מדינות, והשטח שמעברו המערבי של הירדן יצטרך להפוך למדינתם של שני העמים.

בשבוע שעבר נפגש אבו עלא בוושינגטון עם מזכירת המדינה האמריקאית קונדוליזה רייס והבהיר את חשיבותה של ירושלים בעיני הפלסטינים. "לא יהיה הסכם שלום ללא הסכם על ירושלים", אמר בהתייחסו לדבריו של ראש הממשלה אהוד אולמרט לפיהם לא יושג הסכם על ירושלים השנה.

"אין הסכם ללא ירושלים, ואין מדינה ללא ירושלים. ירושלים היא המדינה. על אולמרט, על הישראלים, על הפלסטינים ועל כל העולם להבין כי ירושלים היא לב הסוגיה", הצהיר. לדבריו, "המשא ומתן עם ישראל קשה אולם הוא נמשך בתמיכתה של רייס. היא צפויה לבקר ב-19-20 באוגוסט באזור ותיערכנה פגישות דו-צדדיות ומשולשות עימה".

בתשובה לשאלת כתבים בנוגע לאפשרות להשיג הסכם שלום עם ישראל עד סוף השנה ענה: "אלוהים יודע", והוסיף: "הצדדים רוצים זאת, ואנו מנהלים משא ומתן רציני כדי להשיג הסכם צודק שישיב לעמנו את זכויותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully