וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים בגאורגיה: "רוצים לחזור הביתה"

ישי אביאור

11.8.2008 / 7:30

תיירים ישראלים בגאורגיה התחננו לשוב הביתה מהר ככל האפשר בעוד תושבי גאורגיה הביעו תמיכתם בממשלה בעצרת בבירה טבליסי

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

קבוצת נוסעים ששוהה כעת בבירת גאורגיה טבליסי, אמרה אמש(ראשון) לוואלה! חדשות כי אף שההפגזות לא הגיעו לבירה, ההרגשה היא שהמצב נזיל. מאיר זורובסקי סיפר שהגיע עם קבוצה של "הסתדרות המורים" ו"ארקיע" למדינה ביום שישי האחרון, מעט לפני שהחלו הקרבות בקווקז. "אנחנו נמצאים בבירה ומרגישים שהמצב יכול להשתנות בכל רגע", אמר.

לדבריו "אנשים מפגינים ברחובות, מניפים דגלים, צופרים במכוניות ולעתים נשמעות אף אזעקות". זורבוסקי מתעקש כי אף שהלחימה טרם הגיע לבירה, התחושה בקרב המטיילים קשה מאוד. "כבר מחר נסיים את תוכנית הטיול לבירה, ונישאר ללא אלטרנטיבות. כל הכבישים לצפון המדינה חסומים, אנחנו תקועים פה".

זורובסקי אמר כי הבעיה העיקרית בשהות בגאורגיה בימים אלה, היא הקריאות מהארץ לשוב במהרה. "כל מספר דקות אדם אחר מהקבוצה מקבל שיחת טלפון בהולה ודואגת", אמר, "אנחנו רק רוצים לשוב חזרה לישראל ולהרגיע את יקירינו".

אורלי זורובסקי, רעייתו של מאיר, הוסיפה כי לא ישנה כל הלילה מהחרדה. "הצפירות ברחוב לא מפסיקות", אמרה. "אני רק מחכה לטלפון שיגיד שאני יכולה לצאת חזרה הביתה". אורלי סיפרה כי מלבד הצפירות והטלפונים מהבית, היחס של חברת הנסיעות מטריד אף יותר. "זכותי לשמור על החיים שלי", אמרה, "אם היה פה מישהו רם דרג חוץ ממורות וגננות הכל היה נראה אחרת".

בשיחה עם מדריך הקבוצה נאמר כי "כל עוד משרד החוץ פרסם אזהרה בלבד, אין כל סיבה לחזור לישראל". לטענתו, אם משרד החוץ יודיע לכל הישראלים לשוב באופן מיידי לישראל, "חברת 'ארקיע' תציב מטוסים לרשות נוסעים בתוך שעה מפרסום ההודעה". מחברת "ארקיע" לא נמסרה תגובה עד לפרסום הידיעה.

מחזקים את ידי הממשלה הגאורגית

בתוך כך, אלפים מתושבי גאורגיה התכנסו אמש (ראשון) בכיכר המרכזית בטבליסי על מנת להביע תמיכתם בנשיא מיכאיל סאאקשווילי ובממשלה. הם הניפו דגלים ושלטים שנשאו ססמאות כגון "עצרו את רוסיה!" כשברקע להקות רוק מספקות את הבידור.

סאאקשווילי הודה לציבור על תמיכתו בנאום טלוויזיוני. "אני מודה לכם פעם נוספת ומקווה שתפגינו סבלנות, חמלה וחוזק איש כלפי עהו במטרה לסיים את המשבר הזה במהרה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully