וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: מצבו של רה"מ הולך מדחי אל דחי

טלי גולדשטין

10.8.2008 / 21:29

מסקר חדש עולה כי אחוזי התמיכה ברה"מ גורדון בראון ממשיכים לצנוח. 46% מהבריטים יצביעו למפלגת הלייבור רק אם בראון יתפטר

כל פעם שנראה כי מצבו של ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון לא יכול להיות גרוע יותר, מתפרסמים נתונים חדשים ומוכיחים שטעות בידינו. ה"גרדיאן" הבריטי דיווח היום (ראשון) כי מסקר חדש עולה שהסיכוי שהציבור הבריטי יתמוך במפלגת הלייבור גבוה יותר אם בראון יתפטר. לפי הסקר, 46% סבורים כי על בראון להתפטר מתפקידו כראש ממשלה, בעוד 36% תומכים בהישארותו. כשנשאלו הנסקרים בעד מי יצביעו במידה שהבחירות יערכו מחר, 46% אמרו כי יצביעו בעד המפלגה השמרנית ו-26% בלבד אמרו כי יצביעו בעד מפלגת הלייבור.

עוד עולה מהסקר כי 5% בלבד בוטחים בבראון שינהל את הכלכלה כראוי בעוד 32% אינם בוטחים בו כלל. 12% מהנסקרים אמרו כי לדעתם שר החוץ דיוויד מיליבנד הוא המתאים ביותר מבין חברי מפלגת הלייבור להחליף את בראון ולכהן כראש ממשלה. שמו של מיליבנד עלה כבר בקרב התומכים בהדחת בראון כמועמד בעל סיכויים טובים.

בן גלנסוויל מחברת הסקרים "יוגוב" אמר בתגובה לממצאי הסקר: "אלו הן חדשות רעות עבור גורדון בראון. הסיכוי היחיד של מפלגת הלייבור לשמור על ציבור בוחריה הוא על ידי שינויי משמעותיים בצמרת, למרות שגם צעד זה אינו מהווה ערבון".

מנהיגותו של בראון עמדה באחרונה תחת אש צולבת, במיוחד לאחר שמיליבנד אמר בריש גלי כי מפלגת הלייבור נדרשת לשינוי חדש וקיצוני, במידה שתצליח לזכות בכהונה רביעית. בטור שכתב לעיתון "גרדיאן", מתח מיליבנד ביקורת עקיפה על הסגנון הפוליטי של ההנהגה הנוכחית בבריטניה ועל כושר המנהיגות של בראון . מיליבנד הואשם בניסיון לבסס עצמו כמועמד המוביל להחליף את בראון, אם זה יפרוש או יודח. לפי הדיווחים, כעשרה שרים אמרו כי הם שוקלים להתפטר כדי להוות אופוזיציה לבראון.

הרעיון של פרישת שרים מהממשלה מרצון עלה בעקבות ההפסד הצורב של הלייבור בבחירות המקומיות במזרח גלזגו - אחד מהמחוזות שהיו בעבר נאמנים ביותר למפלגת הלייבור בבחירות - לטובת המפלגה הסקוטית הלאומית. מהלך דומה נעשה בזמן "ספטמבר השחור" של טוני בלייר, ראש הממשלה הקודם, שנאלץ להודיע על פרישה מוקדמת עקב שורה של התפטרויות בממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully