וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי רוח ערבים: "לקבור את דרוויש בגליל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.8.2008 / 18:47

הקבוצה, שעליה נמנים סופרים, משוררים ואמנים, מחו על החלטת הרשות לקבור את המשורר ברמאללה: "לבן הגליל זכות להיקבר באדמתו"

קבוצה של אנשי רוח ערבים קראה היום (ראשון) לקבור את המשורר מחמוד דרוויש בגליל והביעו מחאה על החלטת הרשות הפלסטינית לקבור את גופתו ברמאללה. "מגיע לבן הגליל והמשורר שלו להיקבר באדמתו. אף פלסטיני אינו אמור למנוע ממנו לחזור בפעם האחרונה למולדתו", כתבו אנשי הקבוצה, ביניהם משוררים, סופרים ואמנים כגון השחקן הערבי-ישראלי מוחמד בכרי, המלחין הלבנוני מרסל חליפה, הסופר הערבי-ישראלי אנטון שמאס והסופר הלבנוני אליאס חורי.

קריאה זו מצטרפת לקריאתו של יושב ראש מפלגת בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, שאמר אמש כי יש לקבור את דרוויש בכפר הולדתו בירווה שבגליל, "שאותו כה אהב ושחדר לליבו, להכרתו ולשירתו". יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, אמר לוואלה! חדשות כי היה רוצה שדרוויש ייקבר בכפר הולדתו בירווה שבגליל, אבל להערכתו אין זה אפשרי. "מצד שני אני מכיר את מחמוד", המשיך ח"כ ברכה. "סוג זה של טקסים אינו לרוחו. הוא לא היה עושה מזה עניין גדול. על אף שהיה רוצה להיקבר בפלסטין, לא מעניין אותו באיזה עפר ייקבר".

מוקדם יותר הביעה משפחתו של המשורר מחמוד דרוויש את הסכמתה לקבור את דרוויש ברמאללה בסמוך לקברו של יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר ערפאת. המשפחה הביעה את הסכמתה לאחר שמשלחת מהרשות הפלסטינית בראשות חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, ביקרה בביתה בכפר ג'דידה שבגליל והביעה תנחומים. גופתו של דרוויש צפויה להגיע מחר (שני) מארצות הברית לעמאן ומשם תועבר באמצעות מסוק למתחם המוקטאעה ברמאללה.

שרת התרבות הפלסטינית תהאני אבו דקה אמרה כי הלוויתו של המשורר צפויה להיות הגדולה ביותר מאז הלוויתו של ערפאת בשנת 2004. יושב ראש הרשות הפלסטינית הביע צער עמוק על מותו של דרוויש והכריז על שלושה ימי אבל. מאות פלסטינים יצאו לרחובות רמאללה כשהם בוכים ואוחזים בנרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully