וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצינה בהריון? לצה"ל לא אכפת

יהושע בריינר

10.8.2008 / 17:31

סרן ל' עתרה לבג"ץ נגד צה"ל ושר הביטחון בטענה שפוטרה בעת שהיתה בהריון, ללא אישור ראש אכ"א ובניגוד לחוק האוסר זאת

קצינה בצה"ל הגישה היום (ראשון) עתירה לבג"ץ כנגד הרמטכ"ל גבי אשכנזי ונגד שר הביטחון אהוד ברק, בטענה שפוטרה מעבודתה על אף שהיתה בהריון. בעתירה, שהוגשה גם נגד ראש אגף כוח אדם (אכ"א) לשעבר, האלוף אלעזר שטרן, וראש מחלקת הסגל בצה"ל, אל"מ ענת כרמלי, דורשת הקצינה להוציא צו ביניים לביטול הפיטורין. לדבריה, היא פוטרה ללא היתר של ראש אכ"א ובניגוד לחוק.

מהעתירה עולה תמונה עגומה בכל הקשור להתנהלות צה"ל בפיטורי קצינים זוטרים. הקצינה המפוטרת, סרן ל', שימשה כקצינת מטה בחיל הכללי, ושבה לעבודתה מחופשת לידה כשהיא נושאת ברחמה ילד נוסף. על אף שמפקדה ידע על ההריון, הוא לא הפסיק את הליך הפיטורין ולא ביקש את אישורו של ראש אכ"א לנושא, כפי המתחייב מנהלי הצבא.

רק לאחר ערעור הגיעה הקצינה לדיון נוסף בנושא אצל ראש מחלקת הסגל באכ"א, אולם גם שם לא התייחסו כלל לנושא הריונה של הקצינה ואמרו כי הסיבה לפיטורין, לדברי מפקדיה, היא אי קידומה מדרגת סרן במשך תשע שנים. לאחר שגוללה את הפרשה בפני ראש אכ"א דאז, האלוף אלעזר שטרן, נכתב לה בתגובה לקונית כי "לאחר עיון בבקשה ראש אכ"א החליט לדחות את ערעורך ולאשר את מועד שחרורך".

"סיבת הפיטורין אינה צודקת ומפלה"

בנוסף, טוענת התביעה, כי מי שאמור לייצג את הקצינה בהליכים מול ראש אכ"א היא לא אחרת מאשר ראש מחלקת הסגל, שפיטרה בעצמה את סרן ל'. עוד דורשת התביעה לבטל את ההנחייה לפיה יש לפטר קצינים שלא מקודמים בדרגה במשך תשע שנים, ומציינת כי במשטרה קצין בדרגה מקבילה יכול להמשיך ולכהן בתפקידו עד פרישתו לגמלאות.

"הצבא משתמש במונח 'צמצומים' כמילת קסם, וגם כאשר אין עילת פיטורין - מפטרים", אומרת עו"ד כרמל מזוז, שבאמצעותה הוגשה העתירה. "במשך כל התקופה צה"ל לא נהג כחוק ונהג בצורה מזלזלת כלפי קצינה בעודה בהריון. בכל הליך הפיטורין נפלו פגמים קשים לכל הפחות", הוסיפה מזוז, "מה עוד שסיבת הפיטורין איננה מוצדקת ואף מפלה. במשטרת ישראל אין בעיה לקצין בדרגת פקד להמשיך בתפקידו עד גיל 57".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "העתירה בנושא זה טרם הועברה לצה"ל. תגובת צה"ל תועבר לבית המשפט. מטעמי צנעת הפרט לא ניתן לפרט בנושא".

* במקרים דומים או סיפורים הקשורים למערכת הביטחון וצה"ל ניתן לפנות לכתב יהושע בריינר באמצעות המייל: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully