וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה בראמה: "ניתוק מים - עונש קולקטיבי"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.8.2008 / 17:20

עשרות הפגינו בסמוך לכפר ראמה שבצפון במחאה על ניתוק כל תושבי הכפר ממים. "מקורות": "הילדים אינם אשמים, המועצה אשמה"

עשרות בני אדם הפגינו היום (ראשון) בסמוך לצומת ראמה המזרחי שבצפון במחאה על מדיניות הניתוקים של חברת "מקורות", אשר ביום שני האחרון ניתקה את כל תושבי הכפר ממים למשך שלושה ימים. ההפגנה התקיימה בשיתוף עם עמותות "אזרחים למען הסביבה בגליל", "האגודה לזכויות האזרח", "אגודת הגליל", "עדאלה" ו"שתי"ל".

המפגינים טוענים כי ניתוק המים מתבצע באופן קולקטיבי לכל תושבי הכפר, ללא התרעה מראש, והוא כולל גם קשישים, חולים ותינוקות. "מדיניות זו מהווה ענישה קולקטיבית חמורה במיוחד, החורגת מכל אמות המידה האנושיות והסבירות, ומנוגדת בעליל לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו ולכל כללי הצדק", אמרו התושבים.

"אנחנו לא מייצגים את 'מקורות' ולא את הרשויות המקומיות ולא שום עמדה פוליטית או מפלגה", מסר לוואלה! חדשות אליף סבאג מהאגודה לזכויות האזרח. "אנחנו מייצגים את האזרח הפשוט ששילם את מחיר המים ולא מקבל מים. אנחנו מייצגים את הזקנים והילדים שאינם אשמים בכך שהמועצה המקומית לא העבירה את הכסף ל'מקורות'".

"הרשות מפרה את החוק"

סבאג אמר כי הארגונים המוחים מציעים להקים חברות פרטיות שיחליפו את הרשויות המקומיות בגביית מחיר המים ולתקן את החוק כך שרשות מקומית לא תוכל לנתק מים מאנשים ששילמו ואין אשמה במעשיהם. "מי שלא משלם – שיסבול, שהמועצה תסבול וש'מקורות' תסבול אבל לא האדם הפרטי שסובל בגלל סכסוכים".

חברת "מקורות" מסרה בתגובה כי "במקרים קיצוניים, כאשר אין לחברה כל אפשרות לקבל תשלום מהרשות עבור המים שצורכים תושביה, אנו נאלצים לנקוט הגבלות שעתיות באספקת המים. ההגבלות מתבצעות לאחר התרעות חוזרות ונשנות מצד "מקורות" לראש היישוב. החברה אחראית על אספקת המים רק עד לכניסה ליישוב והרשות המקומית היא זו האחראית על אספקת המים לתושבים. על פי חוק, מחויבות הרשויות המקומיות להעביר את כל התקבולים ממכירת המים לחשבון סגור שאינו ניתן לעיקול, שיועד לכיסוי החוב לספק. לצערנו הרשות המקומית מפרה את החוק ואינה נוהגת בהתאם".

לדברי החברה, "זכותה של 'מקורות' לצמצם אספקת מים בשל אי תשלום נדונה פעמים רבות בערכאות השונות, ונאמר כי הזכות לקבל מים מותנית בהעברת התשלום אשר הרשויות גובות מתושביהן בגין המים לידי החברה כנדרש. 'מקורות' מצטערת על הסבל הנגרם לתושבים שומרי חוק, אך טוב שאלה יבואו בטענות אל הרשות המקומית הגובה מן התושבים כסף עבור המים אך לא מעבירה אותו לחברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully