וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משמר הגבול מגייס לשורותיו את הבואש

נתיב נחמני

10.8.2008 / 14:15

לראשונה בוצע שימוש באמצעי לפזור הפגנות המתיז נוזל מסריח על מפגינים. אלו ש"ספגו" את הנוזל: "יש לזה ריח של גופה"

"תכירו. מפגינים פלסטינים ופעילי שמאל, זה ה'בואש'. נעים מאוד". משמר הגבול חנך ביום שישי האחרון את ה"בואש", מערכת חדשה לפיזור הפגנות שתגרום לכל מפגין שפוי בדעתו, לא משנה כמה המטרה חשובה בעיניו, להמלט על נפשו. או יותר נכון על אפו.

האמצעי החדש לפיזור הפגנות כנראה ישנה את הדרך שבה יראו ההפגנות בשטחים. הבואש הוא כינוי לנוזל מסריח במיוחד ש"נורה" מתותח המכת"ז (מכונית התזה) המוכר למפגינים. דרך נוספת לפיזור האמצעי, היא בלוני לחץ ניידים, הנישאים על גב הלוחמים.

"יש לזה ריח של גופה שלא עוזב אותך", תיאר בצורה שלא משתמעת לשתי פנים אחד המפגינים שהותז לעברו הנוזל, בהפגנה בבילעין ביום שישי, בה השתמשו לראשונה לוחמי מג"ב באמצעי. מפגינים אחרים סיפרו שלא משנה מה הם ניסו, הריח פשוט לא ירד. אחד מהם הוא אילן שליף, בן 70, שמאחוריו שנים רבות של פיזור הפגנות, מהצד המפונה כמובן.

"מיום שישי זה עדיין עלי. האוטו שלי מסריח, המקלחת שלי מסריחה ושום דבר לא עוזר", סיפר שליף. לדבריו, מספר סבונים שונים לא הצליחו להפטר מהריח הנורא ואפילו לא שיטות סבתא כמו מי מלח או לימון. "אי אפשר לתאר את הריח הזה, זה פשוט מעורר בחילה. כבר עדיף לנו גז מדמיע", אמר וסיפר שהריחות אפילו משפיעים על יכולתו להירדם.

הנוזל, ברובו מים ומעט חומרים כימיים, נספג בעור וכך ממשיך להפיץ את ריחו. לדברי אחד המפגינים, הריח עזב אותו רק לאחר שהשרה את ידיו במי מלח במשך כשעה שלמה. אך באשר להורדת "ריח הגופה" מהשיער או משאר הגוף, לזה עדיין לא נמצאו פתרונות.

ממשמר הגבול נמסר כי הבואש פותח במסגרת המאמצים למציאת "אמצעי אל-הרג" לפיזור הפגנות והוא הוצא לפעילות מבצעית לאחר שהתקבלו על כך כל האישורים הדרושים. האמצעי מבטיח פיזור מהיר ביותר של ההפגנה, אך עם בטן מלאה בטענות של המפגינים. משיחות עם מפגינים עולה, שככל הנראה הוא לא ימנע מהם להופיע בהפגנות בעתיד. אך דבר אחד בטוח, להפגנה הבאה, המפגין הוותיק אילן שליף, כבר יגיע עם חליפת גשם.

בהכנת הידיעה השתתף ניר לנדאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully